ik ben bezig aan een Certina Watrkring met caliber 25-661.
Om te beginnen werkt de datum niet. Het eerste wat er uit de kast valt als ik het uurwerk omdraai om uit de kast te halen is het wieltje dat normaliter vastzit aan PART nr 2576
Die palletjes zijn altijd kapot of ze gaan nog kapot.
Ik geloof dat er mensen zijn die er een nieuw palletje in kunnen zetten. Ik dacht dat @vouwfietser dat ooit al eens gedaan heeft, maar ik weet niet zeker of hij dat was.
Ik gebruik altijd een oude spiraalveer van een zakhorloge zijn dun genoeg maar ook weer niet te dun en goed opletten met het monteren dat het goed is afgesteld anders draai je hem weer stuk😂
Een stukje balansveer van een zakhorloge zou kunnen passen.
Doe zoveel mogelijk in een plastic zakje want als het wegspringt kan je overnieuw beginnen.
Dat veertje maakt een U bocht en steekt uit.
Aan de kant waar het uitsteekt kan het naar één kant vrij bewegen dat dient voor het snelverzet zodat bij terugdraaien de datum niet verspringt.
Het uitstekende deel wordt in een v-vorm gebogen en kan een tand van de datumring verdraaien.
De U-bocht van het veertje wordt opgesloten gehouden in de groef door de stalen ring die je ziet. Die moet er dus eerst af en later weer erop.
kan me dat voorstellen. wie echter niet waagt niet wint. Hij is toch al stuk. Stukker kan niet.
T’is wel kwestie dan van zoeken naar de juiste lengte van het te buigen stukje.
Succes Ron ! Het is mij ook gelukt! ( Tenminste, als het nog steeds werkt, horloge van Peter de Klerk( Singlehoesjes)
Ik kon het 1 x ergens vinden voor 70 euro zonder verzendkosten
Maar dankzij bovenstaande tips van Jero en André lukte het…