Datumloupe verwijderen Seiko 5 GMT

Goedemiddag allemaal op deze zaterdag.

Ik vind de datumloupe op mijn Seiko 5 GMT (SSK001) niet zo mooi. Nu las ik dat het hardlex glas is, betekent dat dat ik de datumloupe niet zelf kan verwijderen zonder het glas zelf te beschadigen?

Het glas vervangen door eentje zonder datumloupe is dan de betere optie lijkt me.

Zijn er nog andere forumleden die de datumloupe op hun Seiko irritant vinden?

6 likes

Het is zelden een verbetering van het horloge dat Seiko een loupe toevoegt maar verwijderen doe ik niet omdat het er wel op hoort.

Dan kan je er meteen een saffier in mikken.

6 likes

Een horloge met datumloupe koop ik gewoon niet.

1 like

Goede tip, maar daar heeft @Jurtz nu niet zo veel aan denk ik :wink:

2 likes

Toen TS het horloge kocht, zat “dat ding” er toch al op? :wink:

Inderdaad, hier heb ik helemaal niets aan. :joy:

Ik zou hier eens zoeken op het forum (misschien heb je dit al gedaan) in de (seiko) mod topics. Daar moet toch ongetwijfeld iets vermeld staan over het verwijderen van de loupe.

Ik heb gekeken, maar ik kan geen definitief antwoord vinden over hardlex.

ja @Tonnieb heeft hier al meermaals over geschreven echter ging dat altijd over saffier.

2 likes

Resultaat:

Brandertje gebruikt met aluminiumfolie met een gaatje erin, zodat de rest van het horloge niet te heet werd. Met een zeer scherp mesje het glaasje eraf gewipt. Vervolgens de lijmresten verwijderd met WD40 en alcohol (afwisselend) en een schuursponsje.

27 likes

Held!

1 like

Goed gedaan :wink: Dank je ook voor de tip :+1:

1 like

Niet mooi maar best handig als je bijna 60 bent :grin:

Stuk beter :ok_hand:t2:

2 likes

Ik mis m nu wel een beetje hoor die loupe, datumvenster lijkt nu niet in verhouding met de indices.

Ik zou m terug plakken

3 likes

Ik heb het inderdaad 2 x gedaan…:grin:
En dan heb ik het over het verwijderen van de loupe.
Op saffier gast het makkelijk, met een brandertje.
Op hardlex, geen idee…

Lekker hoor…:+1:

1 like

Ik vind het zoveel beter zonder die lelijke en tevens een beetje scheef geplaatste puist.

3 likes