Ik heb een Seiko SRP779 die als minpuntje heeft dat de datum niet helemaal recht in het venster staat. Nu zit ik er over te denken om hem te laten modificeren (andere bezel inlay, Oyster band, misschien andere kleur dagschijf). Maar voor mijn informatie; is het mogelijk om de bestaande datumschijf uit te lijnen bij de 4R36 uurwerkjes, of is dat een kwestie van een nieuwe datumschijf (en evt. dagschijf) bestellen en die erin te laten zetten? Wordt toch iets wat iemand anders zou moeten doen, want zelf heb ik de handigheid en tools niet.
Ik zat overigens te denken over een zwarte dagschijf en witte datumschijf. @HanDavinci merkte waarschijnlijk terecht op dat de wijzerplaat daarmee uit balans zou raken. Dus als iemand leuke andere ideeën heeft voor een New Turtle mod, dan hou ik me natuurlijk aanbevolen! Enige eisen voor mij; de wijzers en wijzerplaat moeten origineel blijven. Zowel de dag- als datumschijf in zwart is ook nog iets waar ik over zit te denken.
(ik ben ook al op Google naar modificaties aan het kijken, maar de meesten vervangen ook de wijzers en evt. plaat, maar dat wil ik eigenlijk niet … ik ben dus op zoek naar iets subtielers)
Alvast bedankt voor de suggesties!