datumschijf voor een certina big date 60Th anniversary

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. er zijn een paar tandjes afgebroken van de datum schijf van mijn certina horloge. helaas wil de fabrikant mijn horloge maker niet het juiste onderdeel leveren. hopelijk zijn er hier mensen met de juiste connecties.

Nieuwe datum module zijn nu van metaal gemaakt , ben bang dat t een compleet uurwerk wordt. Heb het zelf ook aan de hand gehad, heb nog wel een donor uurwerk met je raad t al, gebroken tandjes.

Zal inderdaad een nieuw uurwerk worden, deze schijven zijn geupgrade van plastic naar aluminium.
Naar Certina insturen of via een gecertificeerde horlogemaker zijn je enige opties.

Hugo van Timeparts.nl heeft op zijn site wel verschillende onderdelen te koop staan van Certina. Ik weet dat hij sowieso Seiko onderdelen kan bestellen en daarna leveren naar particulieren. Ik weet het niet zeker en zag het ook zo snel niet op zijn site maar mogelijk dat hij dit ook kan doen voor Certina onderdelen.

past het aluminium schijfje in het originele uurwerk?

Swatch group levert enkel aan door hen erkende horlogemakers die op hun beurt weer geen onderdelen mogen door verkopen.

2 likes

wat zijn de kosten en tijd ongeveer voor een nieuw uurwerk?

Je horloge zal echt naar Certina moeten er is geen andere optie, en is waarschijnlijk ook nog het voordeligste.
Je kunt hem ook zelf insturen, verzending is gratis en je kunt je horloge zelf aanmelden via Certina website.
Pijzen zijn daar ook te vinden, mechanisch 2-3 wijzers dus €210
https://www.certina.com/nl/customer-service/servicing-rates

1 like

heel erg bedankt allemaal. wel erg fijn dat hij nu van aluminium is.