Datumuitlijning skx009

Kast ziet er goed uit maar de rest is een beetje bijeen gesprokkeld.
Het is zeker geen originele SKX009.

En, ik zou er zeker niet mee het water in gaan :grin:

Als het is aangeboden als een SKX009 zou ik
zo snel mogelijk de koop ongedaan maken.

2 likes

Ach geen zin om weer in de auto te stappen. En marktplaats kennende heb ik ook geen zin in discussie met de verkoper. Ik kan hem altijd nog als beater gebruiken tijdens het sporten ofzo.

De datumkwestie is ook opgelost. Het komt door het tijdstip, hij is aan het overslaan naar de volgende dag.

1 like

Kan ik de gemodde onderdelen vervangen door originele? is dat aan te raden en wat zou dat kosten?

1 like

Ik had eerlijk gezegd gedacht dat je dat al het gecontroleerd. :upside_down_face:
Wel fijn in ieder geval.

2 likes

Het is vrijdagavond, zware week en een chouffe achter de kiezen, dus ben niet zo scherp :wink:

2 likes

Ik zou hier verder geen geld meer aan besteden.

En als het horloge goed loopt dan is er weinig aan de hand.
De waterdichtheid zou ik echter niet vertrouwen.
Maar dit kan je laten testen.

1 like

Ik ga er gewoon mee zwemmen, dan zie ik het ook hahhah

Maar is het zoā€™n probleem dat een paar onderdelen aftermarket zijn? Als je de originele koopt en erop zet is alles toch weer prima? Of zie ik iets over het hoofd?

De insert vervangen 20
De wijzerplaat 30
Secondewijzer 15
Nieuwe pakkingen 10
Plus arbeidsloon en verzendkosten.
Dan loop je al richting de 100

En je bent het horloge een tijdje kwijt.
Ik weet niet of je dit ervoor over hebt.

2 likes

Je hebt gelijk. En ik vind hem zo ook wel prima eigenlijk. Ik ben allang blij dat het geen fake is

1 like

Precies, gewoon rocken dat ding :+1:

2 likes

Whahaā€¦ Zo logisch :smile: wel fijn

1 like

De Seiko 7002 is ook zoā€™n veel gemodde duiker. Vele 7002tjes zijn vernacheld met aftermarket onderdelen in de meest bizarre kleuren. Een nette originele is zeldzaam.
Maar een 7002 is niet bijzonder, vooral omdat het 7002 uurwerk van mindere kwaliteit is dan de 7S26.

De basis van dit horloge is de 7S26-0020, volgens de achterdeksel van jouw exemplaar. En dat zou wel eens de basis geweest kunnen zijn van een bijzonder zeldzaam horloge. De SKX399K of SKX401K.
Lees dit artikel eens:

Misschien is jouw exemplaar ook vernacheld, maar toch bijzonder. Lekker dragen en van genieten. Van een Seiko 7S26 uurwerk kan je lang plezier hebben.

1 like

Wow interessant! Ik ben er uiteindelijk zeker niet ontevreden mee :slight_smile:

Het is zeker geen skx399 of skx401. Nu op Ebay, check het serienummer. Terug ermee!

3 likes

:astonished: leek een mooi verhaal. Dit is idd een echte nepper, zoals de Mumbay specials.

1 like

Zag hem ook op marktplaats. Mocht goedkoop weg stond er in de advertentieā€¦ Ja dat snap ik inderdaad :thinking:

1 like

Ok thanks. Nou, iedereen is gewaarschuwd haha

Ik zie trouwens wel een klein verschil. De 1 op de bezel bij de 10 ziet er anders uit dan bij de mijne