Datumvenster in panda subdial?

Ik kwam zojuist de onderstaande Hamilton tegen. Niet dat ik het nu een bijzonder mooi horloge vind, maar ik vond de positie van het datumvenster op die subdial i.c.m. de panda kleurstelling wel fraai. Onopvallend, maar ‘there when you need it’.

Kennen jullie hier andere voorbeelden van? Ik weet dat de moderne Speedmaster Mk II het ook zo oplost, maar daar heeft de subdial gewoon dezelfde kleur als de rest van de plaat waardoor ie toch weer opvalt.

6 likes

De Seiko 7A38-modellen hebben dag en datum in het tienden seconderegister zitten. Sommige van die panda’s vloeken, sommige niet. Ik geloof dat dit een 7a38-6000 is, als ik mij vergis word ik vast wel verbeterd door @koekoek. De foto komt van Deskgram, gebruiker: speedtimer88.

Of is het je echt om de datum op 6 te doen?

6 likes

Iets minder subtiel, maar ook niet al te opvallend.

2 likes

Hee die heeft zelfs een day date netjes weggewerkt! Nee hoor, hoeft niet per sé op zes, dit is ook prima. Mooie Seiko trouwens. Van jouwzelf?

[EDIT] Lezen is ook een kunst zeg, sorry. Ik zie nu dat je die laatste vraag al beantwoord had :wink:

1 like

9 likes

6 likes

Jip. Die kwam ook als eerste in mij op.

An sich goed gedaan.

:beers:

Netjes gedaan van Hamilton.

Vele malen beter dan hun andere panda.
Die schitterende panda, die bijna perfecte panda.

Maar de datum, ja die verpest echt het gehele complete horloge.
Zo ernstig zelfs dat het bij het kijken en passen niet eens tot passen is gekomen. Ik kreeg hem in handen en het was verloren, BAH.

Was me op fotos niet opgevallen maar WAAROM is het datumvenstertje een andere kleur wit dan de dail???WAAAAAAROM???

Verschrikkelijk.

8 likes

Yahtzee!

5 likes

Origineel gevonden! Normaal gesproken wordt de datum er obligaat tussengepropt, liefst nog met de verkeerde achtergrondkleur en veel te klein.

1 like

En dit terwijl het een paar € kost om het wèl goed te doen. Inderdaad onbegrijpelijk.

3 likes

Seiko Credor GCBK999 6S77-0A10 Pacifique Limited

1 like