ik kwam deze mooie vierkante Zenith tegen maar er viel me iets vreemds op, waarom wijst die 21 naar buiten toe. Dat klopt toch niet wat denken jullie daarvan?
Gezien de vorm van het datumvenster klopt dit
Dat lijkt me inderdaad een datumwiel voor een datumpositie op zes uur.
Mijn oude Zenith met datum op half vijf had hem zo staan:
Ja, inderdaad. Maar logisch is anders
Gezien de foto van flowert twijfels
Dus kunnen we concluderen dat het datumwiel hier niet origineel is?!
Bedankt, ik ga nu dromen van datumvensters, welterusten!
Dit is wel een ander uurwerk, automaat vs handwinder.
Beide komen voor, maar deze minder vaak. Niets mis mee.
Ik meen op WUS gelezen te hebben dat de versie met de datum naar buiten in de laatste series aan het eind vd jaren 60 werd geleverd. Is dus wat jonger.
Mooi horloge trouwens!
Ook die van @WatchWalker heeft volgens mij de datum op deze manier gepositioneerd
Ik ben bewust naïef… Super mooie horloge en de moeite waard. Ik zou zeggen draai je hoofd een beetje. Tenminste als je hem wil gaan dragen. Als het een kast horloge wordt… Tja dan is het vast een andere overweging.
Is gewoon correct. Kijk maar naar de (trapesium) vorm van het datum venster. Als de cijfers 90° gedraaid zouden zitten moest de 2 van de 21 iets kleiner zijn. Geen gezicht.
Mooi horloge!
Well spotted, sir…
En het zou dan een verkeerd datumwiel zijn. Verkeerd monteren van een goed datawiel kan nooit dit resultaat geven.
Inderdaad, de enige mogelijkheid een datumwiel verkeerd te monteren is ondersteboven en dan zie je geen getallen meer
En dan heb ik het nog niet over de vraag of het ondersteboven gemonteerd KAN worden (symmetrie e.d.)
Aan de kant van het uurwerk waar het datumwiel zit zou dat niet uit moeten maken.
Maar anyway, hij klopt dus als een bus.
Bedankt, case closed.
Ik vind het mooi datum zo!
Hmm, ik niet, ik vind die Respirator van flowers mooier. Harmonieus.