Davis horloges

Dus ik moet even een weekje op de hond passen terwijl de ouders een week genieten van hun 23 jarig samen zijn (Ik was een moetje :wink: ) en ik kijk eens even bij de plaatselijke juwelier.

Ik zat een beetje verveeld voor me uit te kijken, ik zag wel wat leuke Seiko modellen staan, maar die kende ik al wel (blijft leuk dat wel) en verder zeiden de meeste merken me helemaal niets. Dus ik wil weg lopen, mede dankzij de ontzettend ongeinteresseerde indruk die het personeel had. Okay, okay… blauwgestreept overhemd, kaki’s aan, bootschoenen en een mat in mijn nek, studentikoze ongeschoren harses, maar ik wist niet dat studeren een zonde was en het is per definitie vakantie. :slight_smile:

Maar ik had een punt in dit verhaal en daar zal ik nu naar toe gaan. Ik zag een stel horloges van het merk Davis, en dat zouden dan mechanische automaten moeten zijn…dus ik kijk beter en waarempel, horloges met moonphase, Big date, the works. Ik kreeg eindelijk de aandacht van de hooggeblondeerde 16 jarige verkoopster en mocht er na 5 minuten praatwerk geen vast houden. Maar de kast leek me wat grof, dik en niet erg net afgewerkt bij de kroon en de lugs. Ze kosten daarentegen…houd uzelf vast… tussen de 100 en 200 euro!

Enfin, ik heb nog gevraagd waar ik mee moest vergelijken en kreeg toen eerst te horen: “Wij verkopen echt geen rotzooi hoor, we staan overal achter!!!” Jaaahaaaa, maar kijk, wat voor uurwerk zit erin? “Dat zetten ze er zelf in!” Ja, dat wil ik zelfs nog wel geloven, maar ETA of Myota of moet ik exotisch denken? “Het zijn goede kwaliteit uurwerken!” Goed, okay…waar ik het dan meer vergelijken? “Ja, dat doe ik liever niet, want elk merk is toch anders.” Ja, maar ik neem aan dat ik niet JLC moet denken oid. ik lach haar hier even goedbedoelend toen en krijg een blanco blik terug.

Conclusie: Dit
http://www.davisgifts.com/index.cfm
is de website, en het lijkt mij eigenlijk stiekem niet echt wat, maar ik wilde toch vragen…Kent iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee? (Niet dat ik echt geinteresseerd ben, eigenlijk ben ik een beetje verontwaardigd en moest het verhaal even kwijt.)

Mevr. raadde me trouwens Momodesign(?) aan als ik nog eens 4500,- kwijt moest. Tssssss :wink:

1 like

Davis is een tijdelijke juweliers hype; je ziet het praktisch bij elke (goedkopere) juwelier. Het zijn modellen die er wel aardig uit zien, inderdaad tussen de 100 en 200 euro. Duurt een tijdje en dan houdt ook deze hype weer op…Davis heeft aziatische uurwerkjes; geen denderende kwaliteit!

ik had er heel vroeger 1 van mijn vriendin gehad,de wijzers vielen er naar een tijd af.

is niks, voor 20 euro leuk ding ,maar meer moet je er niet voor overhebben.

Maupertus Schreef:

blauwgestreept overhemd, kaki’s aan,
bootschoenen en een mat in mijn nek, studentikoze
ongeschoren harses,

Dat tuig zou ik ook niet in mijn zaak willen. :wink: :smiley:

je hebt idd van die zaken,
we hebben iets vergelijksbaar mee gemaakt , staan we bij een juwelier naar een citizen duiker te kijken de titanium uitvoering, ik had zelf mijn breitling super avenger om .
nadat ze zelf met een smak de citizen op de glassen toonbank had neergelegt , deed ik mijn breitling af en paste de citizen , ze pakte de breitling en ze moest echt lezen wat er op de wijzerplaat stond voordat ze zag wat het was en mooiste was het zei haar niets :smiley:
ze wilde hem ook de toonbank leggen , we hadden de harde tik van de citizen al gehoord , dus gelukkig was mijn vrouw haar voor en pakte hem snel van haar aan…

Davis bestaat volgens mij al een jaar of 10-15 en maakt altijd al modegevoelige horloges. Ik kan me herinneren dat ze toen ook horloges maakten die op een chronograaf leken, maar waarbij de wijzers gewoon op de plaat waren afgedrukt.

1 like

Off topic, ik weet het en het spijt me en het is echt niet kwaad bedoeld, maar ik moet het toch ff zeggen:

Laat nu nooit meer iemand beweren, dat Nederlanders te weinig recyclen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb er een paar van:

o.a. deze, vond het wel een apart horloge

1 like

Deze zomer tijdens de vakantie in de uitverkoop gescoord…

Wat een aparte verschijning, cool :slightly_smiling_face:

1 like

Kijkt wel wat depressief, dat horloge…

1 like

haha, toch heeft het wat :smiley:

Ik word er niet blij van… :frowning:

1 like