Davis

ik ben vandaag naar de juwelier geweest met de vraag of ze ook horloges hadden met een open uurwerk.
Ik kreeg drie horloges van Davis te zien.
waarvan ik dit de mooiste vond: de davis 0891

heeft er iemand ervaring met davis, en misschien zelfs dit horloge?
ik kan er namelijk vrij weinig informatie over vinden.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,86796,86814#msg-86814

ik heb dezelfde,alleen met zilverkleurige kast en kroon.
2 jaar geleden van mijn vrouw gekregen en hij doet het nog steeds perfect.
na een half jaar op dit forum meegelezen te hebben heb ik inmiddels wel ontdekt dat er veel mooiers is op horloge gebied. maar ben er nog steeds erg blij mee en het blijft een eyecatcher
groet,
jel

Hoi Emuuh,

Ik heb geen ervaring met Davis ansich. Het is volgens mij een mode merk die gebruikt maakt van (o.a. ?) chinese uurwerken.

De skeleton die je daar laat zien heeft een chinees Hangzhou 9611 uurwerk. Dit is een kloon van de unitas 6497.
Je ziet diverse zgn plakmerken met dit uurwerk op Ebay met diverse prijzen. Gemiddeld gaan ze voor zo’n $100 over de toonbank. Zelf heb ik er één met wat geluk voor $50 gescoord in een iets andere kleurstelling dan jij laat zien, van het ‘merk’ Chenevard.

Ik heb hem recentelijk een paar dagen gedragen (ik heb hem voornamenlijk als ‘Gadget’ gekocht) en hij loopt prima. Wat vooral opvalt is dat hij heel hard tikt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groeten,

Martin

jelger Schreef:

ik heb dezelfde,alleen met zilverkleurige kast en
kroon.
2 jaar geleden van mijn vrouw gekregen en hij doet
het nog steeds perfect.
na een half jaar op dit forum meegelezen te hebben
heb ik inmiddels wel ontdekt dat er veel mooiers
is op horloge gebied. maar ben er nog steeds erg
blij mee en het blijft een eyecatcher
groet,
jel

wat voor mooiers is er volgens jou? is dat ook dezelfde prijsklasse?

ik vind voormezelf het inmiddels prettiger om voor een horloge merk te gaan met een geschiedenis en niet een merk dat (door forumleden hier als plakmerk omschreven wordt)
qua uiterlijk van de davis klok is er in die prijsklasse niet veel mooiers denk ik, qua merk misschien wel geen idee.
is heel persoonlijk natuurlijk

kwalitatief is er in ieder geval niks mis mee

groet,
jel

maar het is dus in principe gewoon een goed horloge, waar je je voor 180 euro geen buil aan zal vallen?

180 euro is gewoon een hoop geld voor zo’n chinees uurwerk. Probeer dan zoals Matin een horloge op ebay te scoren en koop er van dat geld een mooie, degelijke Seiko bij.

Groet,

Frank

180 euro voor een Chinees? …Ikke niet:S Dan ben je qua prijs/kwaliteit verhouding beter bezig met de aanbieding van het mechanische klokje van Auguste Reymond (ETA2824-2) Te koop bij Tchibo!
Ik ben me er van bewust dat het een totaal ander horloge is, maar het is maar even om aan te geven hoe de prijsstelling in elkaar zit.

(die AR was natuurlijk ook wel heel goedkoop. kunnen ze vast ook 400 euro voor vragen.)

MP:)

Of…het de nieuwe aanbieding op http://www.tchibo.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/TdNlDisplayProductInformation-Start;sid=53JJL6B8_WxJKulEpKZDS6Pz29PeqHtBhQA=?ProductID=UicKZAO5YZUAAAEctyB9tJJd&BackTo=Search

Scheelt iig een hoop geld.

Mp

en is breytenbach ook zo’n “plakmerk” of zijn die kwalitatief wel erg goed?

  • seiko 5 heeft ook wel wat leuke horloges trouwens. (is dat uurwerk beter dan van een breytenbach?

Bij mijn weten is het geen plakmerk, echter als ik moest kiezen, ging ik zeker voor de seiko 5! Kwalitatief zeer acceptabel. Zeker qua uurwerk. En je kunt er 2 kopen voor de prijs van de Davis…:wink:

MP

mp Schreef:

Bij mijn weten is het geen plakmerk, echter als ik
moest kiezen, ging ik zeker voor de seiko 5!
Kwalitatief zeer acceptabel. Zeker qua uurwerk. En
je kunt er 2 kopen voor de prijs van de
Davis…:wink:

MP

dus breytenbach maakt gewoon kwalitatief goede horloges?
klopt die seiko 5 horloges zijn ook wel mooi, maar ik vind het ook erg mooi als je een stukje van het uurwerk aan voorkant ziet.

Breytenbach zie: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=200129

ik heb via ebay dit horloge gekocht, voor weinig, uit duitsland.

hoop dat het wat is, mocht dat niet zo zijn, heb ik er iniedergeval ook niet teveel voor betaald.

Emuuuh Schreef:

ik heb via ebay dit horloge gekocht, voor weinig,
uit duitsland.
http://www.breytenbach.de/br_62xx/images/6230-1.jp
g
hoop dat het wat is, mocht dat niet zo zijn, heb
ik er iniedergeval ook niet teveel voor betaald.

Heb zelf geen ervaring met het merk, maar kan me niet voorstellen dat ze even degelijk zijn als de Seiko’s. Het is in ieder geval het proberen waard. Wat je zegt: Mocht het niks blijken te zijn, dan is er geen man over boord :slight_smile:

Veel plezier ermee,

MP

In ieder geval is het een apart horloge:) Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Ik vind het wel wat hebben, met name vanwege die blauwe plaat.

Veel plezier ermee, maar ik denk dat dat wel lukt.

Groeten,

Martin

Ziet er leuk uit, hoor. Kun je best een tijd plezier van hebben. Maar ga er niet mee klussen.

vreugd2 Schreef:

Ziet er leuk uit, hoor. Kun je best een tijd
plezier van hebben. Maar ga er niet mee klussen.

Maar dat is bij elk horloge af te raden, haha :wink:

MP