Davis

ik ben vandaag naar de juwelier geweest met de vraag of ze ook horloges hadden met een open uurwerk.
Ik kreeg drie horloges van Davis te zien.
waarvan ik dit de mooiste vond: de davis 0891

heeft er iemand ervaring met davis, en misschien zelfs dit horloge?
ik kan er namelijk vrij weinig informatie over vinden.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,86796,86814#msg-86814

ik heb dezelfde,alleen met zilverkleurige kast en kroon.
2 jaar geleden van mijn vrouw gekregen en hij doet het nog steeds perfect.
na een half jaar op dit forum meegelezen te hebben heb ik inmiddels wel ontdekt dat er veel mooiers is op horloge gebied. maar ben er nog steeds erg blij mee en het blijft een eyecatcher
groet,
jel

Hoi Emuuh,

Ik heb geen ervaring met Davis ansich. Het is volgens mij een mode merk die gebruikt maakt van (o.a. ?) chinese uurwerken.

De skeleton die je daar laat zien heeft een chinees Hangzhou 9611 uurwerk. Dit is een kloon van de unitas 6497.
Je ziet diverse zgn plakmerken met dit uurwerk op Ebay met diverse prijzen. Gemiddeld gaan ze voor zo’n $100 over de toonbank. Zelf heb ik er één met wat geluk voor $50 gescoord in een iets andere kleurstelling dan jij laat zien, van het ‘merk’ Chenevard.

Ik heb hem recentelijk een paar dagen gedragen (ik heb hem voornamenlijk als ‘Gadget’ gekocht) en hij loopt prima. Wat vooral opvalt is dat hij heel hard tikt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groeten,

Martin

jelger Schreef:

ik heb dezelfde,alleen met zilverkleurige kast en
kroon.
2 jaar geleden van mijn vrouw gekregen en hij doet
het nog steeds perfect.
na een half jaar op dit forum meegelezen te hebben
heb ik inmiddels wel ontdekt dat er veel mooiers
is op horloge gebied. maar ben er nog steeds erg
blij mee en het blijft een eyecatcher
groet,
jel

wat voor mooiers is er volgens jou? is dat ook dezelfde prijsklasse?