Davosa horloges

Op mijn zoektocht naar een betaalbaar automatisch horloges kwam ik het merk Davosa tegen. Op het eerste gezicht een goed basis horloge, ook in automaat leverbaar, uit Zwitserland en betaalbaar. Heeft iemand ervaring met horloges van dit merk?

Behalve dat ik de merknaam ken, heb ik geen ervaring met het merk. maar ze gebruiken louter ETA uurwerken in hun mechanische lijn dus dat zit wel goed, en als je er eentje mooi vind en de prijs ik OK, zou ik zeggen: Ga er voor!

Ook ik heb er geen ervaringen mee, maar voor zover ik het kan inschatten leveren ze zoals Arjan al schreef goed spul voor een nette prijs.
Je moet echter niet denken dat je met Davosa een exclusief ontwerp te pakken hebt.
Het enige verschil met wat andere merken is de “opgeplakte” merknaam. Bij een paar andere merken heb exact hetzelfde horloge tegen dezelfde scherpe prijsstelling, maar dan met een andere naam erop.

Brutus Schreef:

Ook ik heb er geen ervaringen mee, maar voor zover
ik het kan inschatten leveren ze zoals Arjan al
schreef goed spul voor een nette prijs.
Je moet echter niet denken dat je met Davosa een
exclusief ontwerp te pakken hebt.
Het enige verschil met wat andere merken is de
"opgeplakte" merknaam. Bij een paar andere merken
heb exact hetzelfde horloge tegen dezelfde scherpe
prijsstelling, maar dan met een andere naam erop.

Ik kan me alleen maar herinneren dat iemand op het forum eens een Davosa Had waarbij het loge heel slecht op de plaat was gedrukt. Het koste heel wat tijd en moeite om dit horloge om te ruilen. Was zo een 1,5 jaar geleden dacht ik.

Dit is ook wel handig…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,210779,210779#msg-210779
Davosa is alleen nog maar een naam meer niet.

Bedankt voor de reactie. Nuttige info.

Brutus schreef ‘Bij een paar andere merken heb exact hetzelfde horloge tegen dezelfde scherpe prijsstelling, maar dan met een andere naam erop.’ Hebben jullie suggesties voor deze andere merken?

dreski Schreef:

Dit is ook wel handig…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,210779,21077
9#msg-210779
Davosa is alleen nog maar een naam meer niet.

kun je dat aan de hand van dat lijstje bepalen?
Ik zie hier ook zeer gerenommeerde namen tussen staan (bv Breitling)

Wat blijft is dat je een horloge moet kopen omdat je het mooi vind, niet om welke naam er op staat :wink:

groet,
Arno.

Ik heb zojuist een Davosa horloge besteld. Allen bedankt voor de reactie.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen

Hallo Yvo,

Ervaring is positief. Horloge ziet er net uit.

Enig negatief puntje is dat wanneer het horloge een dag niet gedragen wordt, deze soms dan net gestopt is voor de daarop volgende dag. Ik weet niet of dit iets is dat bij andere automatische horloges ook zo gaat. Maar gezien de prijs in relatie tot een Tag Heuer m.i. een prima horloge.

groeten,

Raimond

Raimond Schreef:

Hallo Yvo,

Ervaring is positief. Horloge ziet er net uit.

Enig negatief puntje is dat wanneer het horloge
een dag niet gedragen wordt, deze soms dan net
gestopt is voor de daarop volgende dag. Ik weet
niet of dit iets is dat bij andere automatische
horloges ook zo gaat. Maar gezien de prijs in
relatie tot een Tag Heuer m.i. een prima horloge.

groeten,

Raimond

De meeste automaten hebben een gangreserve van circa 40 uur, wanneer volledig opgewonden. Jouw Davosa heeft een Eta of Valjoux uurwerk (ik weet niet welk type je hebt), welke in de basis ook in Breitlings of Tag Heuers kunnen voorkomen. Niets mis mee dus. Na circa 8 tot 10 uur dragen hoort de veer in je horloge volledig opgewonden te zijn, en kan hij er dus circa 40 uur tegenaan.

Post je nog foto’s van je aanwinst :}

ticothijs82 Schreef:

Na circa 8 tot 10 uur dragen hoort de
veer in je horloge volledig opgewonden te zijn, en
kan hij er dus circa 40 uur tegenaan.

Dat is wel met een beetje bewegen. De hele tijd achter je PC zitten of achter de geraniums zal dat niet halen. :stuck_out_tongue: