Day-date automatic GMT tips

Ik ben, met dank aan het blauwe gedeelte, al enige maanden de trotse eigenaar van een Seiko [SRPG27K1]. Een top horloge naar mijn mening, ook gezien het voor mijn pols perfecte formaat van 39mm :slight_smile:

Het enige wat ik mis is een GMT functie. Dus ik op zoek maar in principe hetzelfde horloge als de Seiko maar dan met een GMT hand en roterende bezel. Maar “no such luck”-- alle GMT’s die ik vind hebben alleen de datum, terwijl ik de dag-aanduiding zo super handig vind (ik heb een verstrooid hoofd xD)

Kent iemand een automatische GMT, idealitair 40mm of kleiner, met datum en dag aanduiding? Budget tot plm. 1000 euro.

(https://www.brandfield.nl/seiko-5-sports-automaat-horloge-srpg27k1?&gclid=CjwKCAjw_ISWBhBkEiwAdqxb9n4wF1QK5H0_KClVYgkBVbBsGD7hVdIaXtHTe032AnTSo8c7ReqVYhoCz2gQAvD_BwE)

Datum aanduiding op een GMT, daar is wel keuze in. Dag en datum functie zit alleen op Ball. Zit boven je genoemde budget

2 likes

Ben ik nou zo raar dat ik om een complicatie vraag waar verder niemand op zit te wachten? :sweat_smile:

Doorsparen en een Ball kopen. Zit niks anders op… :wink:

1 like

Er zijn er misschien wel een paar te vinden maar zoals aangegeven zijn ze schaars. Zeker mechanisch en <1000. Als je mechanisch los wilt laten en aan-digi zou accepteren zijn er al wat meer opties, bijvoorbeeld. Maar ik snap dat je dat misschien niet gelijk wilt.
Misschien dat je ook onder worldtimers kunt zoeken?

De enige waar ik verder nog aan kan denken hebben allemaal een wijzer als dag aanduiding. Seiko SARN001, Oris Artelier Complication (wel iets boven budget maar niet zo veel als de Ball).

Het vreemde is dat de nieuwe Seiko 5 GMT SSK003 een R-serie caliber is waarvan de meesten een day en date hebben, maar deze GMT versie mist dan ook weer de day. Jammer, want in principe was 1 vd “seiko 5” punten een dag-datum aanduiding op de 3 :frowning: