Day-Date Linen Dial of juist niet

Goede avond allemaal, ik ben aan het nadenken over een Day-Date, op een leren band. De combinatie van een wit gouden Day-Date met een leren band, raakt bij mij een gevoelige snaar. Maar keuze stress… een “linen dial” of juist niet, wat vinden jullie?

• Linen Dial
  • Lichte Dial
  • Gekleurde Dial

0 stemmers

Ik hoor het graag!

4 likes

Zelf wil ik ooit nog een 18239 met een donkere wijzerplaat :heart_eyes:

of een 19018 :heart_eyes:

43

3 likes

Van deze drie zou ik zeggen de lichte wijzerplaat, maar ik moet bekennen dat ik ze alledrie niet zou kopen

1 like

Doe maar wel.

6 likes

Voor dat geld mag ik hopen dat je koopt wat je zelf het mooist vind.

Zelf zou ik een neutrale kleur kiezen, makkelijker switchen met banden dan :slight_smile:

4 likes

Lekker een lichte dial :slight_smile:

1 like

Jazeker ik kan zelf kiezen, en ik vind ze ook allemaal mooi :heart_eyes:.

En ik ben het met je eens dat een lichte uitvoering spelen met banden eenvoudiger maakt.

Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de “linen dial”

1 like

Goede keuze denk ik!

1 like

Witgoud met blauwe plaat vind ik een prachtige combinatie, en zou zeker mijn voorkeur hebben.

5 likes

Dit :point_up:

Zoals deze

https://www.horlogeforum.nl/t/foto-in-of-bij-je-auto-met-je-horloge/168639/1495?u=henman

Nog even dan zet ik de groene plaat om in deze plaat

2 likes

Heel mooi! :heart_eyes:

Sorry, je hebt mijn bericht verkeerd begrepen. Blauw en witgoud vind ik een prachtige combinatie, maar wanneer groen tot de mogelijkheden behoort is dat wat mij betreft vrijwel altijd de enige juiste keuze. Zeker niet gaan switchen dus!

1 like

Blauw met witgoud vind ik zelf de mooiste combinatie, al vind ik dat de onderstaande dial ook heel mooi met het licht speelt.

3 likes

Ik heb zelf een 18239 gehad. Als je makkelijk banden wilt kunnen swappen, kies dan voor een lichte dial. Een linen is dan ideaal, kunnen meerdere banden bij. Een zwarte dial met zwarte band is ook tof.

3 likes

Yes

Daarom ook mijn twijfel met een meteoriet plaat.
Blauw kan ik niet weerstaan. Die ga ik zeker een x wisselen. Ben nu ook blij met de nieuwe blauwe roman 41mm. Dan laat ik voorlopig de DD met rust :see_no_evil: