goedemorgen allemaal,
ik ben een beetje aan het rondkijken voor een Day date model en het is als newbie in horlogeland lastig zoeken. wat ik tot nu toe gezien heb zijn modellen van Hamilton (field master) en Bretling (transocean). De Rolex is boven budget.
Zijn er meer modellen en/of merken? ook de maat is wel belangrijk, smalle pols namelijk dus maximaal 41mm.
alvast bedankt voor jullie hulp
Nou, ik denk dat de meeste merken wel day-dates in hun assortiment hebben. Zoek je een automaat? Mag het ook quartz zijn? In dat laatste geval zijn er mooie Casio’s te vinden voor een paar tientjes. Ik heb ook een Orient tri-star, automaat. Zijn niet duur en lopen enorm goed.
Day-date met “dezelfde uitstraling” als Rolex
Budget een Bulova
Premium een Tudor
90% van alle Seiko 5jes die ooit op de markt gekomen zijn hebben dag-datum complicaties, net als de SKX, vele Monsters, vele baby Tuna’s, Stargates, en ga zo maar door. Zo’n beetje iedere budget Seiko die ooit een 7S26 aan boord heeft gehad, of een vervangende 4R.
Er zijn er nog legio, voor een scheet en een knikker:
Dan is daar nog de Mido Commander.
- Wat is je polsmaat dan? Afhankelijk van het antwoord valt op die 41mm ook nog wat af te dingen.
- Zoek je een netter horloge of een sportiever horloge?
- Moet het met bracelet zijn, of zoek je ook horloges met andere banden?
- Hoe moet de dag-datum staan? Is dat met de dag bovenaan en de datum op 3, of heb je geen vaste lay-out in gedachten?
- Wat is het budget?
- Welke merken vallen voor jou sowieso af?
Je kunt op god’s groene aarde geen sjiekere day date kopen dan een vintage gouden Omega Constellation met linen dial, coin edge bezel, en day date op drie. Dit is in mijn optiek de absolute ne plus ultra van de day date horloges aller tijden. Het best mogelijke exemplaar zoeken kan een klusje zijn, maar goeie god, dit is de absolute bom. Daar haalt een Rolex of Tudor day date het niet bij. Kiek dan!
De beste optie op de Rolex na!
Die two tone met stick plaat is nog wel wat. Maar goeie genade, die zwarte. Afgekapte cijfers, een hele vreemde Cali dial, maar dan wel weer met een datumpukkel en plotseling een mercedes wijzerset… Pfffff. Dat verdient allemaal geen schoonheidsprijs. Het is een soort liefdeskind van vijf Rolex ontwerpen met een Club Campus.
haha eens die stalen is echt verschrikkelijk lelijk maar ieder zijn smaak wilde het nog netjes houden haha
Zoals velen hier al opperen, Tudor!
Ik heb geen glazen bol, ik hoor het graag “from the horse’s mouth”, als het ware.
Als je de openinspost goed begrijpt, dan weet je het.
Als je idd een
hebt, d.w.z. <17cm (blijkt uit een eerder pol, hier op HF), dan sluit ik me aan bij Chris, dat
Ik zou dan voor maximaal 38/39mm kijken en kleiner mag ook.
Een
zoals hij ook voorstelt, is dan gewoon een super classy horloge.
Maar goed als het 41mm moet/mag zijn, dan zou ik dus gaan voor TAG Heuer Carrera day/date, met een uitstraling van sportieve klasse en uitstekende kwaliteit.
Mocht het toch wel wat meer bescheiden van maat mogen, dan is er ook een Carrera 3-wijzer in 36mm. Dat is dan wel de date-uitvoering. Maar ook een heel fraai horloge!
Smalle pols is eerder maximaal 38mm dan. 41mm ziet er lachwekkend uit voor alles kleiner dan middelgrote polsen.
Ik zag enkel deze lijn staan bij het antwoorden en ik wist gewoon dat dat @TagEd moest zijn. ![]()
… maar hij heeft wel gelijk. ![]()