day date model

haha eens die stalen is echt verschrikkelijk lelijk maar ieder zijn smaak wilde het nog netjes houden haha

Hij bedoelt zoiets;

1 like

Zoals velen hier al opperen, Tudor!

1 like

Ik heb geen glazen bol, ik hoor het graag “from the horse’s mouth”, als het ware.

Als je de openinspost goed begrijpt, dan weet je het.

@Ezodan spaart zulke day-date horloges. Hij heeft ook een Royce.

Als je idd een

hebt, d.w.z. <17cm (blijkt uit een eerder pol, hier op HF), dan sluit ik me aan bij Chris, dat

Ik zou dan voor maximaal 38/39mm kijken en kleiner mag ook.
Een

zoals hij ook voorstelt, is dan gewoon een super classy horloge.

Maar goed als het 41mm moet/mag zijn, dan zou ik dus gaan voor TAG Heuer Carrera day/date, met een uitstraling van sportieve klasse en uitstekende kwaliteit.

Mocht het toch wel wat meer bescheiden van maat mogen, dan is er ook een Carrera 3-wijzer in 36mm. Dat is dan wel de date-uitvoering. Maar ook een heel fraai horloge!

3 likes

Smalle pols is eerder maximaal 38mm dan. 41mm ziet er lachwekkend uit voor alles kleiner dan middelgrote polsen.

Ik zag enkel deze lijn staan bij het antwoorden en ik wist gewoon dat dat @TagEd moest zijn. :rofl:

… maar hij heeft wel gelijk. :innocent:

1 like

Heerlijk toch, met ook nog eens ‘n goede lume.

Liever een puike bastaard dan z’n dorpsjuwelier Mido.

Als ik die lume zie, dan denk ik instinctief dat de wijzerplaat beschadigd is, en er verschillende stukken afgevallen zijn aan alle kanten.

Dat zou ook het enige excuus zijn voor dat, ehm, “design”. Jezusmina, wat een onding. Alsof ze ergens na een avond zwaar doorzakken beslist hebben “wittewa, we kijken eens hoe ver we onze kater in het design kunnen duwen voor ze het doorhebben”. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Zie ik nu een scandi dagaanduiding, cool

erg leuk, alle reacties, heb heel wat te lezen en bekijken.
Het horloge die Mauss08 liet zien, de Breitling premier day date, was eigenlijk een schot in de roos
en voldoet aan alles wat ik zoek.
vooralsnog allemaal bedankt en ik laat hier weten wat het geworden.

2 likes

Hee, die zou ik ook nooit kopen. Ik zei alleen dat ie bestaat. :slight_smile:

Dan liever een Seiko 5je.

Ik zou dus de C-shape Connie day-date kopen, dat is wat ik zelf zonder makken zou doen. Buiten dat… Ik heb een hekel aan dag complicaties. Zien er meestal lomp uit. Zo heb ik ook liever een OP dan een DJ of DD, zeg maar.

Brrr. De meningen glijden uiteen. :slight_smile:

Zijn coole dingen.

Maar als je je vaak beseft wat voor dag het is zou je ook eens naar de Breitling Top Time B31 kunnen kijken. Da’s alleen een datum. Ik vind 'm nog mooier. :thinking:

2 likes

de premier day date vindt ik persoonlijk mooier, ik hou wel van die vintage-achtige stijl, relatief “simpel” ogend, beetje ingetogen chic

Maar 1 optie buiten Rolex:

Tudor prince zoals eerder vernoemd :ok_hand:

Een ex van me:

2 likes

Tudor, en dan bij voorkeur een vintage jumbo 38mm :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

De nieuwe Hamilton Khaki King lijkt me wat je zoekt:
Ook verkrijgbaar in wat frissere kleuren dan het standaardzwart, nl. sunburst blauw of groen.
https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/khaki-field-king

1 like

Seiko SNXS-sen.
37mm. automaten

1 like

een tudor royal day date?

1 like