Ik ben wel gecharmeerd van deze complicaties, maar tegelijk ook wat huiverig om een vintage model aan te schaffen vanwege kosten met onderhoud en reparaties.
Zijn er moderne alternatieven die ook nog enigszins betaalbaar zijn? De Breitling Datora van EUR 10K, wordt 'm sowieso niet.
Misschien handig als ik mijn wensen wat verder specificeer:
Diameter max. 39mm
Geen guilloche wijzerplaat
Liefst zonder subregisters, dus chrono’s vallen af
Eigenlijk een lay-out zoals mijn voorbeeldfoto, dus meer een cleane dresser.
Wat je laat zien als voorbeeld is een vintage horloge. Ik heb er zelf net eentje op de kop getikt van pronto verdal (die verzamel ik) met een valjoux 90 kaliber.
Dit kaliber is nog goed te vinden maar je moet welrekening houden met de kwetsbaarheid van de pins waarde je de dag maand en maanstand aanpassen.
Dus goed opletten en een service kan geen kwaad als je hem hebt gekocht.
Als je even zoekt op valjoux 90 dan vindt je de layout die je toont. Ze zijn er in allerlei prijzen afhankelijk van het merk natuurlijk.
Bedankt, Pieter.
Precies waarom ik een modern equivalent zoek. Mijn ervaring met vintage is dat het aardig in de papieren kan lopen met reparaties en onderhoud.Ik had er nogal wat en heb intussen aardig afgebouwd.
Ik zoek dus inderdaad deze vintage lay-out, maar dan nieuw.
Ik snap je huiver wel maar kan je uit eigen ervaring vertellen dat een vintage valjoux of venus of ander hoogwaardig kaliber prima te servicen is hoor.
Je moet wel de juiste persoon hebben om dit te doen natuurlijk.
qua prijs is een service van een nieuw horloge van dezelfde kwaliteit niet goedkoper eerder duurder. En onderdelen zijn er genoeg voor de valjoux 90.
Hoe dan ook, succes met de zoektocht! Ik heb te weinig verstand van nieuwe calibers om je verder te helpen.
Kan je wel aan een contact helpen die alleen maar moonphase vintage horloges serviced.
Deze Junghans meister kalender rond de 2000€ nieuw. Er zijn ook andere uitvoeringen van. 40mm maar door de korte lugs draagt hij kleiner. Krijg hem met deze Iphone steeds niet mooi op de foto.