Daytona van grootvader, is nep

Hopelijk kan de expertise op dit forum mij helpen bepalen of deze Daytona echt of nep is.

Ik heb deze ontvangen als erfstuk van mijn overleden grootvader. Ik heb van mijn ouders altijd begrepen dat het een nepperd is, maar opa zelf leek er anders over te denken.

Ik heb helaas weinig meer aan info. Opa had een juwelier in het buitenland, we vermoeden Turkije. Ik heb geen papieren of doos van het horloge.

Tips hoe/waar ik deze netjes kan laten restaureren zouden ook van harte welkom zijn!

En de foto’s natuurlijk, ik kan er blijkbaar maar 2 uploaden omdat ik een relatief nieuw lid ben van dit forum.

1 like

Even een paar foto’s toevoegen gaat helpen.

Plaats even wat foto’s, anders heeft het niet veel zin.

Echt nep

Uitlijning van de uurmarkeringen valt nogal tegen.

5atm water resist? Nep.

Bij foto1 was ik er al uit. Toen kwam foto2 lol

3 likes

Nep, kijk met name even naar de uitlijning van de 3/6/9/12 h markers.

Heel nep.

Daytona staat iets te hoog boven de subdial, chrono wijzer mist arrow etc.

Zo nep zie je ze zelden. Alles is verkeerd. Die afwerking… het geoxideerde verchroomde? base matal kastje… ‘750’ en '18K’op de achterkant van de kastpoten…
Brrrr.
Sorry @Mrocksi.
Maar Opa was er blij mee, toch? Bewaren als leuke herinnering.

4 likes

Precies dit. En wie weet dat je het over tientallen jaren zelf ook weer kan doorgeven en we de vraag opnieuw weer op het forum zien. :smiley:

5 likes

Dan moet @Mrocksi het nog wel een poosje vol houden, vóór ie zelf Opa is?
En ik weet echt niet of de servers van het Horlogeforum het nog zo lang meegaan… :pensive:

5 likes

Haha zo is het, een leuke herinnering.

Dank voor alle reacties!

4 likes

Haha, je opa heeft m wel uitgeleefd :joy:

1 like

100% nep helaas….

Probeer de chronograaf maar s te resetten. Gaat je niet lukken denk ik :wink:

Daar gaat t om :point_up:t4:

Houden! En doorgeven aan volgende generatie

afbeelding

2 likes

You never actually own a fake Rolex, you just keep it for the next generation :joy:

2 likes