DDR only

Dat denk ik ook. :slightly_smiling_face: Bijzonder…

1 like

Avantgarde was ook een dingetje blijkbaar :sunglasses:

8 likes

Daar kan wel een ander glaasje op…

2 likes

Ik had 'm al een hint gegeven…

2 likes

Mooi strak design en geblauwde wijzers.

13 likes

Re-issue uit (geschat) jaren '70 van - of in ieder geval geinspireerd op - het oudste polshorloge van Thiel (de vooroorlogse voorganger van Ruhla) uit ca. 1915.

Het Thiel uurwerkje is wel heel primitief, het uurwerk in de nieuwere Ruhla is het bekende UMF 24 kaliber.

Twee kinder / jongens horloges ( 28mm ) uit naar schatting eveneens de jaren '70.
Eveneens voorzien van het bekende UMF24 werkje.

1936 - 1938

En uit een tijd waar we het tegenwoordig maar liever niet meer over hebben…

Advertentie voor het UMF uurwerk.

In 1951 heette het ook nog Thiel

In 1959 was het helemaal UMF Ruhla, maar werden afgeleide modellen van het Oermodel van Thiel nog steeds gemaakt. De ‘Diva’ uit 1959 lijkt nog steeds heel erg op de 'Divina van de Gebr. Thiel uit 1915.

Pagina uit de Thiel catalogus van 1915

13 likes

Prachtige documentatie Lex - ik heb overigens nog wat dials van Thiel, maar die lijken mij wel jonger dan uit de fifties…

Oeps, net even gechecked. En dat bleken geen wijzerplaten van Thiel, maar van Diehl (nog nooit een horloge van gezien trouwens :thinking:, wel bekend van wekkers en keukenklokken)…

1 like

Nog wat DDR spul uit de verzameling.

14 likes

Een paar Aseikon horloges.

12 likes

GUB (Glashütter Uhhren Betrieben)

13 likes

Nog een paar zgn jumbo’s.

14 likes

Fantastische serie Peter, en wat een mooie staat zijn ze - stuk voor stuk eyecandy :+1:t2:!!

2 likes

15 likes

@Scudo
Wat een collectie, Peter! Ver-Ba-Zing-Wek-Kend!

1 like

10 likes

Zelfde kast als mijn kortgeleden geposte Avantgarde lijkt het me?!? :thinking:

1 like

Ja, klopt.
Hieronder nog wat skindivers

13 likes

Mooi trio, en die laatste vind ik heel bijzonder. Die minuterie zo dominant centraal - dat heb ik nog niet ergens anders gezien :+1:t2:

1 like

7 likes