DDR only

Gisteren op de jukebox beurs in Rosmalen deze Suzaco met UMF 24 Ruhla gevonden. Dit Ruhla uurwerkje is gestempeld als made in Hong Kong.
Hoe dat verhaal precies in elkaar zit weet ik ook niet. Misschien was assembleren in Hong Kong nóg goedkoper dan in de DDR.

Enfin, het uurwerk is al helemaal in orde gemaakt en loopt verrassend nauwkeurig.

11 likes

Deze mag hier ook, toch?

7 likes

Meister-Anker was volgens mij een merk van een postorderbedrijf.
Er zijn inderdaad Meister-Anker horloges met DDR uurwerken zoals Ruhla en wellicht ook van Glashütte, maar er zijn er ook met de bekende Valjoux 7750 chronograaf.
Altijd een verrassing welk uurwerk er in zit.

1 like

Hé Peter, ga je ook al elektrisch?

5 likes

Ik denk dat ik de laatste zal zijn met een elektrische auto.

2 likes

Electrische fiets gaat hem waarschijnlijk ook niet worden Peter?!? :yum:

1 like

Zo lang ik fietsen heb die een tweetakt motortje hebben, niet.
Die dingen zijn 70 jaar oud dus duurzamer kan niet.

2 likes

Maar even terug on topic. :wink:

13 likes

Er zit een PUW 1441 in.

1 like

Ook nog in de telefoon gevonden :slightly_smiling_face:

10 likes

11 likes

Mooie kleur wijzerplaat weer Peter,
Het valt me op dat het ‘grauwe’ DDR in zijn horloges vaak sterke kleuren gebruikte, wat is jouw ervaring?

Heb je de kleuren van Trabant wel eens gezien ? :roll_eyes::nauseated_face:

2 likes

Vandaag een Amidor om de pols. Ik zag dit merk toen @singlehoesjes er eentje toonde in dit topic. Ik ben op zoek gegaan op ebay en heb er zowaar nog eentje gevonden ook.
Ik ben gewoon aan het proberen om zo veel mogelijk merken bij elkaar te krijgen die gebruik maken van een UMF 24 Ruhla uurwerkje.
Gisteren kwam ie binnen en ik heb hem meteen gereviseerd.
Het horloge stonk helemaal naar de petroleum dus de verkoper heeft hem gewoon in de petroleum gegooid en toen bleek dat ie alsnog niet liep is ie op ebay beland. Ik had liever gehad dat ie de wijzerplaat eerst verwijderd had, maar daar zijn dit soort lui te lomp voor. Gevolg is dat de wijzerplaat niet zo fraai meer is, maar we zullen zeggen dat dat patina is en dan is het wel goed :laughing:.

11 likes

15 likes

Er is een nieuw model uit van Ruhla, best een leuk ding. :ok_hand:

Het is allemaal hier te lezen.WatchTime Brands | WatchTime

6 likes

Met maanstand

16 likes

Prachtig! Dat is geen complicatie maar een simplificatie!

1 like

Werkt ook, is alleen een andere manier van aangeven.
Als ie onder staat is het volle maan. Staat ie boven is ie niet te zien en dus nieuwe maan.
Is zelfs duidelijker dan zo’n heel klein schermpje

3 likes

Bij Scudo collectie denk ik altijd aan een Ruhla museum, hoewel hij nog veel meer moois heeft. Deze toonde hij hier drie weken geleden, maar toch post ik de mijne ook eens want ik vermoed dat het glaasje met ronde loepje toch de oorspronkelijke is…

7 likes