De 14060m zoektocht

Hallo leden!

Ik ben al een tijd eens aan het rondkijken voor een mooie 14060M.

Bij de juwelier zie ik ze nog steeds voor rond de 5000,- wel of niet met papieren maar zonder doos.

Ik zit er aan te denken mijn oude 14060 uit '94 (zonder doos, zonder papieren, zonder stalen band) in te wisselen voor een 14060M(zonder COSC text) uit 2007 die wel compleet is op de doos na voor 4800,- bij een betrouwbaar adres. Misschien dat dit goedkoper te krijgen zal zijn maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

De band alleen al is fors in prijs als ik deze los ga kopen zie ik. Tel daarbij op papieren, een servicebeurt en een jonger horloge en het verschil in prijs zal ongeveer hetzelfde zijn wat ik kwijt ben om de oude compleet te maken of die uit 2007 te kopen.

Het is meer dat ik denk hoe langer ik wacht hoe lastiger (duurder) het zal worden om een mooie 14060m te vinden die wel een stalen band heeft en papieren.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Mocht je die hebben laat het maar weten als je wil!

Super bedankt!

Edit: Goeiendag… Zit ik ff verkeer te lezen… Never mind

waarom de wissel?

1 like

Mocht je er een vinden zonder doos & papieren…ik heb een complete doos & kalender enz liggen voor de 14060. Dus doos, omdoos, kalender, certificaathouder enz. Uiteraard geen certificaat aangezien dat horloge specifiek is…

@Logie
Ik las je eerdere bericht en een 114060 is een sterk horloge! Nog wat prijziger maar zeker een mooie met de nodige updates. Toch ga ik zelf liever voor de oudere kast aangezien deze ook lichter en wat platter draagt op mijn dunne polsen. Met Jaap van ten2two.nl heb ik zeler ook postirve ervaring! Begin deze week een mooie Speedmaster 3872.50 van hem over kunnen nemen. Zeer blij mee en foto’s review volgen natuurlijk nog :slight_smile:

@Brench

De wissel vooral om toch de band en papieren te hebben. Superluminova is voor mij ook prima en het is de laatste “klassieke” sub. Ik dacht er aan die wat ik heb aan te vullen eventueel maar de oyster stalen band is pittig in prijs zag ik als dexe te krijgen is. Ik zal geen papieren krijgen meer voor deze alleen tijdens een service van RSC krijg ik iets dat in de buurt komt. De kosten lopen dan wel op en dan heb ik misschien wel een “nieuwer” horloge voor dezelfde kosten ongeveer.

@Magni80
Dat hoort goed aan. Heb je misschien foto’s en een prijs? Je kunt mij een pb sturen als je wil. Je schrijft van de 14060. Zit er verschil tussen deze en die van de 14060m ?

1 like

ik heb geen idee wat een band doet. en als je al het nodige met jouw klok hebt meegemaakt is t ook zonde wat mij betreft.

Tja papieren… mij persoonlijk maakt dat niks uit.

voor de meesten liefhebbers niet maar in de verkoop naar eventuele niet kenners scheelt het een hoop gedoe!

Gewoon een band kopen, staan op VRF regelmatig te koop

1 like

om dan te dragen met een aftermarket om de band te sparen :yum:

sorry, maar ik ben nog niet zo in de materie. Wat is het verschil tussen 14060 en 14060M?

exact dit imo

Naar mijn weten heeft de M een updated uurwerk en certificering(ook op wijzerplaat vermeld).
Wil je tritium markers dan ben je volgens mij op de 14060 aangewezen.

Google is je vriend.