De 16803 is dan misschien niet gelukt

jantje.vlaam Schreef:

Is de postbode al geweest met de andere
verrassing???

De andere verrassing is inmiddels ook binnen, maar de band moet eerst een stuk korter. De schroefjes zitten echter muurvast, dus ik moet daarvoor even naar een goede dealer, maar dat gaat vandaag niet meer lukken(hier zitten veelal prutsers waar ik m’n horloges niet meer aan toe vertrouw)

Maar hij is mooi hoor :wink: binnenkort meer! :smiley:

Puringa Schreef:

De schroefjes

zitten echter muurvast, dus ik moet daarvoor even
naar een goede dealer,

Hoeft niet. Heel even verwarmen met een aansteker. Afplakken met plakband en schroeven maar… Succes!

Bert1 Schreef:

Puringa Schreef:

De schroefjes

zitten echter muurvast, dus ik moet daarvoor
even
naar een goede dealer,

Hoeft niet. Heel even verwarmen met een aansteker.
Afplakken met plakband en schroeven maar…
Succes!

Lol geniaal! Het werkt ook nog :smiley: Hij zit nu als gegoten :smiley: Dank u dank u :slight_smile:

Helaas kan ik pas donderdag foto’s bij daglicht maken, maar verwacht dan een mooi forumbericht :slight_smile: Laat ik ook maar meteen de hele collectie zien, is altijd leuk :wink:

Wat een top verhaal (tu)

Wat is het toch geweldig als je deze hulp krijgt van een paar gerespecteerd forumleden, hier word ik nu vrolijk van:~
Bedankt voor het delen en draag heb in gezondheid!

Grt, Rene

Heb je al een zaklamp test gedaan met de wijzers? Ze kleuren wat anders en ik twijfel of ze tritium zijn of luminova. Gefeliciteerd met je aankoop!

Fijn verslag. Van harte! (tu)

zonder de koppeling had ik deze aanwinst geheel gemist, thx voor t delen en veel plezier met je nieuwe aanwinst. nu gauw verder lezen hoe t sprookje verder gaat. :wink:

Puringa Schreef:

Op 18 november liep ik met de hond buiten en om
wat voor reden dan ook dacht ik ineens weer even
aan dit horloge en prompt had ik een privé-bericht
ontvangen met de vraag of ik de 16803 wilde
overnemen. Na enige aarzeling besloot ik eens een
kijkje te nemen, aangezien ik het horloge
inmiddels ruim 9 maanden niet meer had gezien. Het
horloge was nog altijd zo mooi als hij ooit is
geweest.

oh ja, ooit ook 1x een soort spidersense/visoen/deja vu achtig iets meegemaakt. jaren terug had ik een droom dat er een limited edition 007 van de smp was. gauw het internet op en waarempel, paar dagen eerder was er een press release over geweest. spooky…

ryan Schreef:

Heb je al een zaklamp test gedaan met de wijzers?
Ze kleuren wat anders en ik twijfel of ze tritium
zijn of luminova. Gefeliciteerd met je aankoop!

Eerlijk gezegd heb ik ook zo mijn twijfels. De plaat is 100% zeker tritium, maar bij een test met een lamp lichtte de wijzers en de lume pip wel op. De duur is wel vrij beperkt, max 10-15 minuten, daarna is al het licht weer weg.

Wie weet kan ik op den duur ergens wijzers vinden waarvan ik 100% zeker weet dat deze gevuld zijn met tritium.

Puringa Schreef:

ryan Schreef:

Heb je al een zaklamp test gedaan met de
wijzers?
Ze kleuren wat anders en ik twijfel of ze
tritium
zijn of luminova. Gefeliciteerd met je aankoop!

Eerlijk gezegd heb ik ook zo mijn twijfels. De
plaat is 100% zeker tritium, maar bij een test met
een lamp lichtte de wijzers en de lume pip wel op.
De duur is wel vrij beperkt, max 10-15 minuten,
daarna is al het licht weer weg.

Wie weet kan ik op den duur ergens wijzers vinden
waarvan ik 100% zeker weet dat deze gevuld zijn
met tritium.

Dat de wijzers langer blijven nagloeien is niet raar. Daarbij spelen ook de ondergrond en dikte van “lumenlaag” een rol. Het lijkt mij echt niet mogelijk om vanaf de foto te zien of er nou luminova of tritium op de wijzers zit. Bovendien is een verschil in verkleuring van plaat en wijzers geheel niet vreemd.

Goed bezig! Twee mooie subs op een korte tijd! (tu)

Congrats! :slight_smile:

Gr. Glenn

Edit: had beter bij je Hulk gestaan. :wink:

Leuk verhaal, schitterende horloge! :~

Dat de wijzers langer blijven nagloeien is niet
raar. Daarbij spelen ook de ondergrond en dikte
van “lumenlaag” een rol. Het lijkt mij echt niet
mogelijk om vanaf de foto te zien of er nou
luminova of tritium op de wijzers zit. Bovendien
is een verschil in verkleuring van plaat en
wijzers geheel niet vreemd.

Getraind oog! Bij Rolex worden de wijzers meestal als eerst wat donkerder en het kraakwitte van de wijzers is een teken dat het luminova is. 10 tot 15 minuten oplichten is erg lang. Horloges met tritium zouden na 13 jaar niet meer moeten oplichten dus daarom denk ik dat het luminova is.

Het zoeken in de dikte en ondergrond van de lume vind ik juist vergezocht. Die worden automatisch geproduceerd in hele grote getallen en de kwaliteitscontrole bij Rolex is erg strak. Dus deze wijzers wijken weinig af van een ander setje wijzers.

ryan Schreef:

Het zoeken in de dikte en ondergrond van de lume
vind ik juist vergezocht. Die worden automatisch
geproduceerd in hele grote getallen en de
kwaliteitscontrole bij Rolex is erg strak. Dus
deze wijzers wijken weinig af van een ander setje
wijzers.

Ik doelde op het verschil in ondergrond waarop de lume is aangebracht. Eigenlijk het verschil tussen plaat en wijzers dus.