De 1e klok van 2006 - ORSA watch - Tony en Leen

Het 1e horloge voor 2006 is binnen. Het betreft n duiker van ORSA watch.

Loop er al n tijd naar te kijken. Ik wil gewoon iets met oranje.
Van monster tot … gezien. En iedere x kwam ik toch weer op de ORSA uit.

Na lang kijken en vergelijken voor de ORSA gekozen. Op 03 01 besteld en vandaag / 13 01 / bezorgd.
De ORSA zit in n eenvoudig kartonnen doosje. En n garantiekaart ter grote van n visitekaartje. Geen bewaardoos.

De klok is groot en zwaar, als je gaat duiken kun je je loodgordel thuis laten. De rubber band voelt prettig aan. Is wat grof maar past mooi bij de klok. De kroon zit op 4. Dit is 1 vd mooie elementen. Ook de vorm vd kleine wijzer, en n streepje tussen de cijfers, matte kast en de kleur maken het geheel compleet.

Specs:
ETA 2824-2 Automatic movement
316l Stainless steel case
Unidirectional rotating bezel with 120 clicks
Domed hardlex mineral crystal (sapphire optional)
300m/1000ft Water resistant
8mm Screw down crown
Date at 6hrs
Super luminova coated hands and dial. Case finish is sand blasted
Bezel/case back polished.
22mm lugs with connecting rods
Weight: 136g
Dimentions: 45mm wide x 54mm length
Thickness 16mm
Stainless steel movement holder

Night shot:

http://www.orsawatchco.com/

Heel mooi tony, echt een aparte klok Gefeliciteerd!
Ik wacht nog even op de stalen band. Kun je ook een lume shot maken?
Alvast bedankt,
Yaffle

De zon schijnt in Rotterdam… maar zal er tzt 1tje maken.

erruuuuuuuug mooi! GEFELICITEERD!
Als het goed is ontvang ik 1 dezer dagen er ook 1, wordt voor mij meegebracht uit Canada door vrienden.
Ik dacht nog wel de eerste te zijn :frowning:
Die stalen band koop ik er (als ik hem mooi vind) in maart (dan komt t’ie uit) bij.

Heel erg mooi! En voor die prijs… Gefliciteerd Tony!

Erg mooie klok veel draag plezier en dump hem niet per abuis op nummer 69 in Ede.

Mvg Dennis.

Gefeliciteerd Tony! Veel plezier ermee.

Echt een heel gaaf ding!

Zou je bij die lumeshot gelijk een vergelijkende foto met een ander horloge willen doen?

Have fun with it!

Lume shot staat in het 1e bericht onderaan.
Ik ga er voorlopig geen foto’s meer van maken.

Indien gewenst mag je wel n x langs komen. Rotterdam.

Volgende week komt de 2e nieuwe aanwinst binnen. Ik krijg het nog druk.

De mijne is ook in het land! Sinds gisteren (die foto’s van Tony kan ik niet verbeteren).
Verder is het echt ongekend hoeveel horloge (ook letterlijk) voor dat gels geleverd wordt! Afwerking is subliem, beter dan vele duurder horloges die ik heb/had. Dat het horloge in een zeer simpel kartonnen doosje wordt geleverd draagt voor mij wel bij aan de “toolwatch” beleving. De rubber band moet ik aan wennen, ik hou niet zo van rubberbanden, ik ga er voor de “time being” en Jirgen tropical aanzetten. In afwachting van de metalen band (maart).

Van Harte Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten. Mooi om te horen dat het veel “bang for the buck” is.

De orsa komt ook op mijn lijstje, zodra er een zwarte versie leverbaar word.

Leen, is de honger nu heeeeel even gestild ??

Leen,

van harte gefelitciteerd. Het het is inderdaad n prachtige klok. Maar ook heavy, als je um net om heb loop je gewoon uit balans.

Uiteraard mag je mijn foto’s gebruiken. Maar ben toch ook benieuwd hoe jij hem op de kiek zet.

Zal binnenkort n bureaublad maken, vd ORSA

Heeeeeeeel even, Lucien. Ik ben een veelvraat :slight_smile: Ik wacht tot ik je Seiko weer tegen kom :wink:

Das een hele mooie, gefeliciteerd.

Ruud

Die Orsa vond ik heel mooi, maar nu ik je foto’s heb gezien wordt ie steeds fraaier!! Gefeliciteerd Tony!!

Gr. Patrick