De 3e en laatste(?) Bulova

Af en toe wil ik ook wel eens naar een vintage horloge grijpen, en omdat ik graag niet al te veel verschillende merken zoek, heb ik hier gekozen voor het merk Bulova, een mooi merk, met een rijke geschiedenis. Een quartz had ik al (dankzij dit forum), namelijk de door Gerald Genta ontworpen Bulova, die qua design dus veel gelijkenis vertoont met de AP RO (Gerald Genta verkocht het ontwerp aan Bulova en AP). Op de Rikketik had ik al eens een mooie Accutron Spaceview gekocht. Alleen een automaat ontbrak nog.

In het verkooptopic van dit forum werd echter een mooie Bulova Super-Seville Day Date aangeboden. Een automaat, dus naast de quartz en Accutron dus drie verschillende technieken. Horloge gekocht en vandaag kwam het binnen. Hierbij een eerste foto:

Thuis aangekomen ook even de originele Bulova stalen jubilee band erop gezet, en denk dat ik deze combo voorlopig zo laat. Staat op mijn post mooier.

Mooie klok, heb hem zelf ook met gouden bezel en wijzerplaat. Veel draagplezier gewenst.

Gr. Andre

P.S. Zeg nooit de laatste haha, heb er zelf ondertussen 20.

Mooi!

Heel mooi, hoeveel mm is deze?

Grt. René

Hallo DJ,

Fijn dat ie goed is aangekomen ! (tu)

Zeg, die quartz, is dat een two tone en heb je die van Floris ?

Zo ja, komt die ook uit mijn verzameling ! :smiley:

36 mm excl kroon, zoals het hoort bij deze modellen dus…

Ja, dat klopt. Dus dan zijn ze weer bij elkaar!

Mooi hoor.(tu)

Verso Schreef:

Ja, dat klopt. Dus dan zijn ze weer bij elkaar!

Jij bent duidelijk een man met (GOEDE!) smaak :wink: (tu)

Die Bulova “Royal Oak” heb ik me ook al beklaagd dat ik die verkocht heb…
Maar ja, jammer genoeg ben ik géén octopus; die kunnen 8 horloges per dag dragen :smiley:

Gefeliciteerd met deze mooie klok!

Mooi

Proficiat!
Heb er ook nog naar ge-knipoogd. Veel draagplezier.

Mijn beste,

Van harte, met deze oogstrelende Bulova!!
Een mondaine klassieker, die het voortschrijden der tijd met de nodige grandeur gestalte geeft.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Nice. Een tijdloos model welke door vele horlogehuizen wordt en werd gemaakt. Ik heb er één van orient. Ook een mooi merk met mooie geschiedenis.

Knap!
Ik vind 'm vooral op leer erg stijlvol.

Verso ik heb ook een paar keer naar het verkoop topic zitten kijken van dit horloge, maar steeds weer wegeklikt, ik vind het zeker een leuk horloge, die zowel op leer al op staal mooi te dragen is, ookal zou ik me wel storen dat de stalen band niet strak op de kast zit, dus bij deze zou ik lekker een leren band erop zetten en die er nooit meer afhalen :wink:

Proficiat!

Overigens is dit geen jubilee band. Die heeft in het midden veel kleine schakeltjes in het midden. Dit is als ik me niet vergis een Presidential band. Staat em goed.

Dank voor de aanvulling/correctie Marnix! (tu)

Mooi horloge, veel draagplezier (tu)

Mvrgr, Andre