Ja… soms… dan moet je wachten op dingen. Ik had deze aangekocht via Chrono24 en de verkoopster had deze uit de erfenis van haar vorig jaar overleden vader verkregen. Na zeer goede communicatie en voor mij de zekerheid dat ik in persoon handelde ( inclusief whatsapp contact) tot verkoop overgegaan.
Het was stiekem een gok maar na alle verhalen over hoe zuinig haar vader op zijn horloges was en het feit dat hij er meerdere Tissot’s had voelde het goed.
Alleen gingen ze net op vakantie en op de datum dat ze terugkwamen ging ik net weg😂
Uiteindelijk maakt dat het juist extra leuk, de communicatie, het feit dat er iets onderweg is en de spanning of de aflevering goed gaat heeft toch iets. Gek genoeg…
Op vakantie kreeg ik bericht dat het pakket in mijn woonplaats was afgeleverd bij een ophaalpunt. Goed nieuws!
Alleen was ik toch wel benieuwd naar het horloge zelf. Op de foto’s zag het er goed en mooi uit…
Vandaag kwam ik beneden en gaf mijn vrouw me een kop koffie en had ze het pakket al voor me opgehaald. Fantastisch… ze weet hoe enthousiast ik was over deze aankoop…
Enfin. Lang verhaal. Ik was blij en toen gebeurde het…
Maar in elk geval de contouren van een croco leren bandje… dat geeft hoop! En een feloranje secondewijzer. Hartritme versnelt iets…
En dan… Zie je dit:
Ik kan het niet beschrijven maar die DIAL… wow… alsof er kleurstof in de wijzerplaat zit die meekleurt met de zon. De wijzer knallen eruit en ondanks dat er veel gebeurt is er toch rust. Ongepolijst en met origineel plexi in topstaat.
Je kan je voorstellen dat ik erg blij ben. Het horloge is echt in zeer goede staat en is met zorg gedragen. Ik twijfel over de band, maar hij past er erg goed bij. Toch maar eens wat gaan experimenteren met vintage racing bandjes.
Bedankt voor het lezen en kijken. Ik krijg dus nog foto’s van de andere chrono(‘s). Keep you posted!
Als ik zoiets lees, dan wordt ik ook enthousiast en heb de kaartlezer al klaarliggen om geld over te maken aan…
Tsja, dat weet ik nu dan niet, maar zo moeten er nog genoeg horloges op te sporen zijn.
Mooi verhaal, mooi horloge!
Enjoy,!