De aantrekkingskracht van de maan

Nou, waar deze titel over gaat lijkt me niet zo moeilijk te raden! Juist, de Omega Speedmaster Pro. Jaha, ik ben om. Er zit een verhaaltje aan vast.

Onlangs heb ik van iemand wat geld geërfd. Geld waar ik niet op gerekend had. En dan denk je als horlogeverzamelaar niet lang na over het doel van het geld. Je denkt langer na over het te kiezen horloge. Van het een kwam het ander: en een Speedy Pro lijkt me een goede keuze als het gaat om een tastbare herinnering aan iemand! Temeer daar de Speedmaster-prijzen ongeveer gelijk zijn aan het geërfde bedrag.

Maar toen, welke Speedy? Ik heb hier en daar wat mensen verteld dat ik aan het zoeken ben (was) en dat ik me graag meer wilde weten enz. Twee bronnen waren bijzonder in dit geval: de eerste het Engelstalige ATG-forum. Het lijkt erop dat ik de enige ben die geen Speedy heeft… Zij wezen me op de interessante sites en wezen op de do en don’ts. Een spoedcursus Speedy dus :smiley:

De tweede bron is een medeforummer. We hadden contact via de PB over een ander horloge. Gezien zijn inbreng op het forum leek het me wijs om ook hem op de hoogte stellen van mijn zoektocht. Zo ongeveer met kerende post meldde hij dat er eentje te koop is in zijn omgeving: eentje uit het midden van de jaren 70, met 861 uurwerk en 15 jaar onderhoudshistorie. De vraagprijs valt ruim binnen het budget. Hij gaf me het telefoonnummer van de verkoper. En nu ga ik zaterdag maar eens kijken…

Menno

Effe een foto van een Speedmaster:

Leuk hoor (niet het wegvallen van die persoon uiteraard), een mooi blijvend aandenken idd. Succes met de aankoop!

Die mede-forummer, is dit Hans M.? Zijn Speedy-website is geweldig!

Groet van een andere non-Speedmaster-bezitter :wink:

Alvast van harte met deze mooie aankoop! Geeft direct een blijvend herinnering.

@anon96416892na C.: over welke websiten hebben we het dan?

Als je eenmaal een Speedy aan je pols hebt gehad, ben je om! (tu) Prachtklok!
Enne… welkom bij de club! :wink:

Ik heb het dan over:

http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/speedmasters.htm

Schön hè?!

Goede keus Menno.

Mijn Speedmaster Pro gaat nog steeds met plezier om de pols.

Als je alle verhalen leest op internet over het eerste horloge op de maan,dan denk je ik heb toch wel iets bijzonders in mijn bezit.

In eerste instantie had ik de Speedy met hesalietglas gekocht deze benaderd het dichts de Speedmaster die op de maan is geweest.
Maar ik vond dat plexiglaasje maar niks,heb hem toen weer ingeruild voor de gene met saffierglas voor en achter.
Het ging me vooral om het saffierglas voor.
Het uurwerk van deze zijn de plasticonderdelen vervangen door metalen omdat je een zichtbodem hebt.
Maar als ik eerlijk ben vind ik de metalen achterdeksel van de hesalietuitvoering met de tekst voluit mooier dan mijn zichtbodem.

Weet iemand trouwens of je dit metalen deksel los kan verkrijgen voor de Speedmaster met saffierglas?

Dat zou je Mark Martens moeten vragen. Die verkoopt ook glazen achterkantjes dus misschien kan die je helpen.

Die kende ik al maar toch dank voor je reactie. (tu)

succes zaterdag en doe de groeten;)

Jongens, wat gebeurt er toch veel! Zit ik hier te mijmeren over de aantrekkingskracht van de maan, komt er in een antwoord een link naar een andere website. Ik lees dat heel aandachtig en ergens valt mijn oog op: nr.43.

Een paar dagen geleden postte ik op het forum een vraag waarom er op eBay een Speedy stond met een vraagprijs van $ 100.000. En ergens in de advertentie staat dat het zou gaan om nummer 43! De advertentie is inmiddels weggehaald, maar nu snap ik het van nr. 43

Menno

nr43 van de 150.000?

Nee, het zou -kort gezegd- de missing link zijn van de serie horloges die is uitgereikt aan de Apollo 11-crew. Dat zou 'm zo interessant maken!

(Dan wil ik de Blancpain die door Cousteau gedragen is wel hebben)

Menno

doe mij maar de Submariner van OJ Simpson

Dat wordt een memorabel horloge…

Ga ook es op die ATG site kijken, bedankt voor de tip!