Nou, waar deze titel over gaat lijkt me niet zo moeilijk te raden! Juist, de Omega Speedmaster Pro. Jaha, ik ben om. Er zit een verhaaltje aan vast.
Onlangs heb ik van iemand wat geld geërfd. Geld waar ik niet op gerekend had. En dan denk je als horlogeverzamelaar niet lang na over het doel van het geld. Je denkt langer na over het te kiezen horloge. Van het een kwam het ander: en een Speedy Pro lijkt me een goede keuze als het gaat om een tastbare herinnering aan iemand! Temeer daar de Speedmaster-prijzen ongeveer gelijk zijn aan het geërfde bedrag.
Maar toen, welke Speedy? Ik heb hier en daar wat mensen verteld dat ik aan het zoeken ben (was) en dat ik me graag meer wilde weten enz. Twee bronnen waren bijzonder in dit geval: de eerste het Engelstalige ATG-forum. Het lijkt erop dat ik de enige ben die geen Speedy heeft… Zij wezen me op de interessante sites en wezen op de do en don’ts. Een spoedcursus Speedy dus
De tweede bron is een medeforummer. We hadden contact via de PB over een ander horloge. Gezien zijn inbreng op het forum leek het me wijs om ook hem op de hoogte stellen van mijn zoektocht. Zo ongeveer met kerende post meldde hij dat er eentje te koop is in zijn omgeving: eentje uit het midden van de jaren 70, met 861 uurwerk en 15 jaar onderhoudshistorie. De vraagprijs valt ruim binnen het budget. Hij gaf me het telefoonnummer van de verkoper. En nu ga ik zaterdag maar eens kijken…
Menno
Effe een foto van een Speedmaster: