De allerlaatste knoop voor een NA. Welke?

Dit dus , die “krengen” :slight_smile: blijven gewoon lopen jaar in en uit.
Een service beurt zal inderdaad een euro of 7 a 800 kosten.
Aangezien 10 jaar een redelijk normale service interval is praat je dus over grofweg 100euro per jaar sparen.
Appeltje eitje!

Probeer de kosten wel even los te laten , en maak de keus op basis van gevoel.
Het draag genot is toch veel belangrijker dan wat kosten besparen?

Geloof me… het is een genot om te dragen een Rolex :kissing_smiling_eyes:

3 likes

Ik zou zonder twijfel voor de Explorer kiezen. Een bijna saaie maar daardoor tijdloze klok. Daarnaast een automaat (hand wound gets old really fast, they say) en echt 100 meter waterdicht. Altijd handig als je lam in de plomp lazert…

3 likes

Rolex zal qua service ietsje goedkoper zijn voor een Explorer. Ligt aan onderdelen die vervangen moeten worden. Maar garantie is tegenwoordig 5 jaar en interval van 10 jaar. Valt wel tegenop te sparen.

Wil niet pedant overkomen, maar als je moet sparen voor een servicebeurt, zou ik hem helemaal niet kopen. Dan zou ik iets nemen dat comfortabel te betalen is, zowel qua aanschaf als qua onderhoud.

2 likes

Eens maar het is vaak geld waar ik wel leukere dingen voor kan bedenken.

Wederom bedankt voor de antwoorden.

Ik vroeg het me gewoon af omdat ik de prijzen van Omega kan vinden op hun site en maar van Rolex niet. Ik vind ze beide niet raar dragen en de kosten voor de servicebeurt kan ik wel hebben. Was even bang dat Rolex erg duur zou worden qua service. Valt mee.

Wat betreft Rolex. T is wel zo ongeveer t dubbele wat hun bieden 10 jaar interval tov de ongeveer 5 die er regulier voor staat. Maar is het dan ook zo dat dat de Explorer 10 jaar binnen de COSC norm afwijking per dag gegarandeerd blijft als je geen rare of extreme dingen ermee doet?

Verder nog een vraag over de Omega. Mij is verteld om de chrono functie te resetten altijd even flink te drukken op de onderste pusher… Wat nu als je dat niet goed doet of om de een of andere reden dat ding reset terwijl die loopt. Hoe schadelijk is dat en loopt dat in de papieren om te laten maken? Of heeft de speedy een ingebouwde bescherming daarvoor?