De allerlaatste knoop voor een NA. Welke?

Is die nieuwe Air King niet wat voor je? Vind ik echt heel erg fraai…

online photo storage

Speedmaster! Explorer is erg mooi, maar vind ik toch wel een beetje saai. Bovendien kun je veel beter afwisselen tussen banden met de speedmaster

Ik zou zeker voor de 2016 Explorer gaan. Die kan je omdoen en hoeft nooit meer af. Kan overal bij, niet te opvallend en superdegelijk. Ook in het zwembad :wink: Speedie is wat groter, aanweziger, minder geschikt voor op vakantie en je moet hem steeds opwinden.

Succes met kiezen!

Beiden mooi, maar de explorer is echt de baas: mooiere afwerking, betere allrounder, betere restwaarde, beter staal, sportiever. Hoewel je met een Speedmaster ook niet mis gaat natuurlijk. Maar zoals iemand op het forum onlangs zei ‘iedereen en z’n moeder heeft een Speedmaster’ (is eigenlijk ook weer een goed teken natuurlijk).

Zucht jullie maken het me echt niet makkelijk. Diepe zucht

Merk wel dat t bijna niet te doen is de Explorer korte termijn te krijgen aka. Rolex levert lastig…

Is dat beleid? Wij zijn rolex en jij als klantje wacht maar? Want lijkt me toch dat hun genoeg produceren?

Ik persoonlijk vindt stalen banden helemaal niks! Dus daarom de Speedmaster omdat deze ook erg goed staat op andere banden. (De Explorer vindt ik op leer vreemd staan.)

Wat vinden jullie eigenlijk van het uurwek van de omega? Simpel zoals @diverman zegt of prachtig om te zien tikken? Of snel zat?

Voor een Lemania vrij ‘goedkoop’ om aan te schaffen want Brequet begint bij pakweg 10k?

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Op het forum zal de Speedmaster goed vertegenwoordigd zijn maar in het dagelijks leven kom ik vaker de Rolex tegen.

2 likes

Voor beide uurwerken valt wat te zeggen. Lemania is bulletproof maar Rolex doet daar niet voor onder. Allebei klassiekers, allebei geen datum. Als het de Speedmaster zou worden, dan altijd hesaliet. Bij de nieuwe Explorer is de lume erg mooi vind ik. Hele lastige keuze, uiteindelijk zou ik toch voor de Explorer gaan. Netjes en sportief, passen veel verschillende banden op die hem elke keer anders maken, maar dit geldt ook voor de Speedy. Had ik al gezegd dat ik het een lastige keuze vind?:grimacing:

1 like

Ah misschien is dat inderdaad wel zo ja :slight_smile: van Rolex zie ik vaak de Sub, maar zou wel kunnen dat deze ook vaak te zien is ja.
Maar toch blijft mijn voorkeur uitgaan naar de Rolex.

Ik bedoelde dat het een vrij simpel uurwerk is door het ontbreken van een kolomwiel, horizontale koppeling en een zogenaamde free sprung balance.
De afwerking kan je niet vergelijken met een horloge van meer dan 10k zoals een breguet chronograaf. Dat zou geen eerlijke vergelijking zijn. Ik zie liever een mooie gesloten achterkant, dan een uurwerk met middelmatige finish. Ook de Rolex heeft eenzelfde soort afwerking qua uurwerk, maar gelukkig is de onderzijde gesloten.

Met de Rolex explorer heb je een veel robuuster uurwerk.
Daar bij komt het is geen show ding, het is gewoon een horloge.
Die bescheidenheid en functionaliteit spreken mij erg aan.
Het is een gewone klok en geen astronauten of piloten ding.
Wie is hier een astronaut of piloot?
Vlieger mag ook :wink:

Greetz!

Voor mij zou het absoluut de Speedy zijn!

Oprechte vraag: is het uurwerk van de Explorer robuuster dan het Lemania uurwerk van de Speedy? Dat is toch een heel degelijk ding?

Het is een gordiaanse knoop aan het worden.
Wanneer ga je aan het hakken?
Ik zou toch maar de Rolex nemen, voor het uurwerk draag je de speedy toch niet onderste boven ?

Erg lastige keus, ik denk dat ik voor de Explorer zou kiezen op basis van het uurwerk. Een automaat lijkt me op de lange termijn vele malen prettiger dan een handwinder als je het horloge regelmatig draagt.

De Speedmaster is een heel betrouwbare chronograaf, maar met een “three-hander” kan per definitie minder misgaan dan met een complexere chronograaf. En een Rolex is verder koning betrouwbaarheid (ok, samen met Seiko).

1 like

Ja, snap ik. Maar een echt onderscheidend kenmerk tussen deze twee horloges lijkt het me nu ook weer niet. Dat Lemania uurwerk gaat lang mee en is heel goed te servicen.

Heren.

@diverman. het was niet mijn bedoeling om u te beledigen. Mocht dat wel zo ervaren zijn mijn excuses. Ik persoonlijk vind het mooi :slight_smile:

Weer hartelijk bedankt voor de reacties. Ik merk dat ik zoals het nu staat wellicht toch wat meer neig naar de Rolex. Wellicht dan toch maar hoplelijk weer eens passen en dan maar hopen dat er ook een Speedy met open achterkant aanwezig is. Dat ik dit ooit zou zeggen, ik hou mijn mening wat ik over Rolex dacht een paar jaar geleden maar voor me… Ben bang dat ik hier dan wellicht her risico loop een bak kritiek over me heen te krijgen.

Wat betreft de servicekosten. Ik dacht op de site van Omega gelezen te hebben dat mechanisch momenteel €750 kost. Is Rolex duurder?

Waarom ik het vraag? Nja ik weet dat het sommige mensen het onzin vinden maar gemiddeld 1 x in de 5 jaar servicen is de norm. De Explorer/Rolex ik dacht ik langere interval.

Dit horloge is voor mij een aankoop for life. Dit gaat nooit meer weg. Dus op langere termijn is wellicht Rolex wat dit betreft goedkoper?