De andere

Hierbij mijn andere horloge

Een Junghans!

@Tine,

Ik heb even de tekst uit je andere topic hieronder gezet, dan is het voor iedereen duidelijk waar je naar op zoek bent.

Tip: Maak niet voor iedere vraag een apart topic. Deze twee horloges hadden best in één topic gekund. :wink:

Succes!

1 like

Aangezien Tine nieuw is kan ze maar één foto plaatsen.

Het tweede horloge ziet er uit als een dames horloge en is dus niet meer waard dan het metaal.
De Indus (een merk van Julius Epple en de fa. Goudsmit) is tientjeswerk.
Bouwjaar pakweg jaren 50/60

1 like

Klopt, per bericht. Maar wel meerdere berichten in één topic, dus ik denk dat de ‘tip’ wel een haalbare is. Maar zeker weten doe ik het niet hoor. Maakt verder niet uit, zo werkt het ook. Alleen dan wel even de vraag erbij zetten, dan is het voor iedereen duidelijk waar het over gaat…

Aan de Indus moet eerst nog even worden gewerkt, de secondewijzer ontbreekt en een nieuw glaasje is hard nodig want er zit een barst in :thinking:

Welkom op dit forum trouwens! De waarde acht ik nihil.

Beetje vreemde gevolgtrekking lijkt me.

Mja, zeker met gouden dameshorloges klopt dit wel tenzij het van een echt gehyped merk is (zelfs dames Omega’s ga je moeilijk slijten boven de goudwaarde). De markt voor vintage dameshorloges is niet heel denderend helaas.

1 like

Zeker waar, kijk bijvoorbeeld ook een naar nieuwe horloges. Damesmodellen van Rolex houden ook relatief slecht hun waarde in vergelijking met de herenmodellen.

1 like