Deze maand ben ik precies een jaar geleden begonnen met de horlogehobby. Het begon allemaal met de Girard Perregaux, daarna kreeg deze versterking in de vorm van de Atlantic, vervolgens via Marktplaats de Omega Seamaster. Toen kwam de Citizen Dolphin in beeld en nu als laatste;) aankoop de Fortis Cosmonaute. Daarvoor moest de Citizen helaas wijken…
Hierbij de stand van zaken tot dusverre:
Ik heb het er met de meeste vrienden en kennissen niet over, ik voel me er toch wat ongemakkelijk bij als men zegt “ja maar je had toch pas al een horloge gekocht?” Klopt! Maar ja, je bent getikt of je bent het niet
Mooi om te zien hoe je horlogeverzameling in dit afgelopen jaar vorm heeft gekregen.
Een fraai kwartet aan horlogerie, en dus met opgeheven hoofd en gestrekte pols op naar het volgende jaar!!
En wat de ander over onze passie zegt…,
Ach, “het hart heeft nu eenmaal redenen die de rede niet kent”.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Deze maand ben ik precies een jaar geleden
begonnen met de horlogehobby. Het begon allemaal
met de Girard Perregaux, daarna kreeg deze
versterking in de vorm van de Atlantic, vervolgens
via Marktplaats de Omega Seamaster. Toen kwam de
Citizen Dolphin in beeld en nu als laatste;)
aankoop de Fortis Cosmonaute. Daarvoor moest de
Citizen helaas wijken…
Ik heb het er met de meeste vrienden en kennissen
niet over, ik voel me er toch wat ongemakkelijk
bij als men zegt “ja maar je had toch pas al een
horloge gekocht?” Klopt! Maar ja, je bent getikt
of je bent het niet
Ha ha ha ! Onlangs zei een vriendinnetje tegen mijn dochter dat ze vond dat ik zo heel veel horloges had…
Ik vroeg aan mijn dochter: " Hoe weet die dat ? "
Wel, ze had blijkbaar de watchwinder zien staan en daar zaten 3 ( drie !!! ) horloges in. Dat kind vond dat dus abnormaal veel… ::o
Misschien een leuk topic: zet je verzameling eens op de foto?
Ik ben ook een beetje doorgeslagen hoor.
in 1,5 jaar heb ik 5 Orissen (een verkocht ) en een Glycine (verkocht) gekocht.
En uiteraard weer zoekend…
zucht
Je brengt me wel op een idee, elk jaar van je leven een horloge uit dat jaar
Dat betekent voor mij dus beginnen in 1953 tot heden, dan moet ik een aantal dubbele wegdoen en ben ik te laat voor de 2010 forum watch
mvg, Frans
hharry Schreef:
Frans53 Schreef:
Mooie collectie hoor, ik vind de GP persoonlijk
de
mooiste en heb zelf erg getwijfeld toen hij te
koop stond maar vond het best een boel centjes.
Zelf durf ik mijn verzameling niet te plaatsen
na
een paar jaar verzamelen, ben een beetje
doorgeslagen ::o
Ja, op begrip hoef je van je meeste bekenden niet te rekenen. Echte vriend(in)en begrijpen echter wel hoe iemand in elkaar steekt, en hebben ook respect en of begrip voor je liefhebberij cq ongevaarlijke afwijking. Tenslotte zijn er ook genoeg lieden op deze aardbol die ieder weekend persé moeten uitgaan en voor een dikke 100 Euro of meer verdrinken met een groep “vriend(in)en” . Dat zijn dan weer zaken die mijn verstand een beetje te boven gaan. Een enkele keer best. Maar ieder weekend? Maar goed, toch ieder het zijne.
Jouw horlogeafwijking steekt bij dergelijke voorbeelden keurig af lijkt me. In elk geval is niet iedere geinvesteerde Euro volkomen weggegooid geld
Dat men het niet begrijpt is ook een beetje een kwestie van niet open staan voor dingen die buiten een gestructureerd afgepast denkbeeld passen.
Ben jij even blij dat je niet tot die groep mensen behoord?
Hi hi.
En om op de verzameling terug te komen: een mooie gevarieerde keur aan verschillende soorten horloges zit er tussen (tu)
dat is het mooie van dit forum, je kunt niet alleen je collectie delen/uitbreiden/uitwisselen, maar ook lotgenoten treffen…ook ik krijg de opmerking. je kan er maar beter voor uitkomen dan in de verdediging schieten. JA ik heb al weer een andere horloge!
allemaal bedankt voor de leuke reacties! Daar kan ik weer een jaar mee verder (tu)
Alhoewel ik het, gezien de huidige conjunctuur wel wat rustiger aan zal doen:D
Hoi Malus,
Vooral de omega spreekt me aan. Mijn horlogeteller staat op 7. Merk dat ik vooral 3 draag. Blijven kijken en speuren zet aan tot kopen. Dan zou je bijna vergeten om ten volle te genieten van wat je al hebt. Dat is het euvel met verslavingen. Als de rush van de nieuwe klok afzwakt ga je op zoek naar nieuw spul voor de nieuwe rush. Veel genot gewenst.
gr. Toin