De bengels op bezoek bij WatchWorks Haarlem!

Het is een paar dagen na dato, maar ik wil toch nog even wat foto’s laten zien van een mini meet in Haarlem, bij Farid van Watch Works.

Ik ben al een tijdje met hem aan het appen en af en toe lekker over vintage Rolex aan het keuvelen en hij zei laatst; kom toch een keer langs op de koffie! Ik heb hem gevraagd of ik wat maatjes mee mocht nemen en afgelopen zaterdag werden @Jurk, @SwedishChef, @Tjeerd, @Cdg en ik hartelijk ontvangen!

Ik heb hem volgens mij wel vier keer gevraagd of hij het echt niet erg vond, want ik ken genoeg handelaren die er niet om te zitten te springen, een zaterdag werken met vijf man over de vloer die waarschijnlijk toch niks gaan kopen, maar Farid vond het tof en het was geen probleem. Ik heb tot 16:00 de tijd, daarna ga ik Sinterklaas vieren met mijn gezin.

All right, all right, all righhht. :sunglasses:

Ik kon aan veel dingen merken dat het een echte liefhebber is. Hard gelachen om zijn fouten bij het opstarten en ik waardeerde de openheid. Het is altijd tof om een beetje insight te krijgen en het schept vertrouwen.

Tijd voor de foto’s! Ik ben een beetje selectief geweest met mijn foto’s, omdat vintage Rolex bij mij altijd de voorkeur heeft. Volgens mij heeft de rest nog wel foto’s van de Omega’s en ehh…andere meuk :full_moon_with_face:

Allereerst een 16030 met een witte wijzerplaat. Deze wijzerplaat is van porselein en ik was erg benieuwd of het in oogopslag te zien was. Dat was het. Het is zo kil en strak, dat het weer een andere uitstraling heeft dan een gelakte plaat.

Een 16030 met Crest plaat. In alle eerlijkheid, ik geef niks om die crest dials, omdat ik niet precies weet wat de groepering erachter is en ik wil er wel achter kunnen staan.

Maar…wat ik wel ontzettend gaaf vond was dat de gouden markers Onyx streepjes hebben. Het is een subtiel detail, maar ik vind het zo tof dat ik nu ook zo’n wijzerplaatje met Onyx op de markers wil hebben, voor in de collectie.

Een 1675. Wat draagt dat heerlijk zeg, het is zo licht dat je bijna niet merkt dat je iets om hebt. Ik zit in de fase dat alles uitbundig moet, dus staal doet het niet zo voor mij, maar wie weet ooit eens.

Een 1603. De kenner zal het meteen zien, doorstop markers en dagger hands maken deze toch best speciaal. Ik ken niemand die er eentje heeft in ieder geval.

Tudor Snowflake. Het was al bekend dat Tudor in die tijd mindere kwaliteiten gebruikte en deze wijzerplaat is de tand des tijds (vooral de tand des UV licht) niet goed doorgekomen.

Of juist wel. Omdat het evenredig is gegaan is het best tof. Patina pur sang. Ik zou er wel een stalen band op zetten, een duiker op een leren band slaat als een lul op een drumstel (vind ik). Zelfs op een oudje waar je toch niet mee gaat zwemmen. :sunglasses:

Heuer Camaro. Tjah… ik weet het niet. Nee. Ja? Nee. Niks voor mij, ik vind het maar een gek ding.

Nog even een onverfijnde GMT ertussendoor en dan kunnen we verder naar de coole dingen:

Even als disclaimer: elke keer dat ik een moderne stalen sport draag ben ik onder de indruk van de afwerking en hoe degelijk het voelt. Maar ze zijn niet voor mij gemaakt. Ik voel er te weinig bij.

4, 5 en 6 digit op één hand:

All right, nu het echte werk. De gewone 1803 kennen we en de Onyx DD kennen jullie inmiddels ook wel, maar kijk eens wat er bij ligt:

HET IS EEN 1811 MET DE BLINGIES!

Farid moest erom lachen, want ik heb eigenlijk de meeste tijd deze omgehouden. Niet omdat ik hem esthetisch mooi vind, maar hij is zo zeldzaam. Ik denk niet dat ik er snel weer eentje ga zien. De finish noemen ze Moire of Morellis. In tegenstelling tot bark zijn de bezel en middelschakels gehamerd in plaats van gestreept.

Op een schaal van 10 vind ik dit 12/10 cool. Niet mooi, maar cool.

Farid is ook een resellers van Molequin banden en voordat ik hem kende had hij al punten gescoord bij Metin. Een stikseltje van een gekochte band zat los en hij zei tegen Metin; hou deze maar, ik stuur je zo een nieuwe op.

Wanneer hij in de toekomst iets heeft waar ik geïnteresseerd in ben, twijfel ik er geen seconde aan om hem een berichtje te sturen. Het was een leuke dag.

Afijn, geen idee welke malloot het bakje pepernoten over de horloges mieterde, maar omdat het bijna Sinterklaas is, ter afsluiting nog even twee PEPERNOTENSHOTS!

Gegroet :v:

101 likes

Leuke meeting zo te zien.

Van de getoonde horloges vind ik juist de Heuer het leukst/mooist. :wink:

9 likes

Toffe aktie dit , leuk dat Farid zo de tijd neemt voor echte liefhebbers!

Die porcelain dial :drooling_face::drooling_face:
Al meerdere keren naar gekeken , maar de prijs is wel fors.

Goed bezig guys!

3 likes

Die ‘lugdikteverschillen’ :grimacing::see_no_evil::fire:
Dan is de Onyx veruit het beste.

4 likes

Heel gaaf :ok_hand::ok_hand:

Mooi om te lezen! Dat soort ‘mini-meets’ maken ieders horlogegekte alleen nog maar erger. Leuk van Farid, gastvrijheid zoals het heurt. :ok_hand:

2 likes

Die 1803 in het midden vond ik niet zo geweldig qua staat, maar de 1811 heeft ook een ander kastprofiel dan mijn 18038.

Die zag er erg goed uit.

Leuk heren en meteen leuk topic, mooie dingen te zien met een even mooi verhaal erbij.

De Heuer vind ik ook hoge ogen scoren op de cool schaal. Erg cool!

Die porseleinen dail is werkelijk magnifiek , wat een mooie plaat is dat zeg.

Zijn er nog pepernoten over?

Die 1811 is zo fout dat hem dat juist weer :cool: maakt! Mooi verslag !

1 like

Viel mij al op op de foto’s van z’n website.
It is what it is. Maar die zou ik niet willen :grimacing::fire:
Sorry Farid

Deze komt vrijdag online. Die is wel leuk

3 likes

Was erg gezellig en heb horloges gepast die mij anders uitsluitend digitaal de revue zouden zijn gepasseerd. Zoals Han zegt, Farid is een echte liefhebber met mooie verhalen en bijzondere vintage horloges. Goed spul.

2 likes

Leuk uitstap :+1:
Was deze er ook nog?

1 like

Zeker. Één van de jongens zal hem straks wel posten. Aangezien die NOS is durfde ik hem niet aan te raken. :sunglasses:

1 like

Gave GMT! De rest is maar mwoah. Fijn topic verder!

2 likes

Tof verslag en die 1811 :heart_eyes: heel nice!

1 like

Die Tudor steelt de show. Alsof ie blaren heeft, wat een briljante wijzerplaat.

1 like

Mooi hoor allemaal.
Met bijvoorbeeld je onyx en die 1675 zou ik al heel gelukkig zijn.

2 likes

9 likes

Leuk en heel cool om te zien!!

Waar haal je de tijd vandaan… jaloers!

1 like

wow… erg mooi allemaal en bedankt voor de foto’s!

2 likes