De beste dressy diver?!

NEEEEEEEEE! Niet weer die discussie!

Friet oorlog is met uitjes, satésaus en mayonaise, zónder curry.

1 like

Breitling superocean Heritage! Klaar. Dank u.

Easy…:slight_smile: Longines Conquest …

1 like

Ben het met je eens dat duikers in principe geen dressers zijn. Bij een (maat) pak hoort in principe een ingetogen horloge, geen stalen sport of divers modellen. Dit zijn echter algemeen aanvaarde dresscodes de zogenaamde ongeschreven regels; riem matcht met schoenen etc. etc. Echter deze dresscodes zijn ook aan mode & trents onderhevig, waardoor het anno 2020 helemaal niet uitzonderlijk en zelfs hip is om bijvoorbeeld een Rolex Sub bij je pak te dragen. Net als het openen van zoveel mogelijk knopen van je overhemd wat tegenwoordig zelfs politici graag doen, terwijl het totaal indruist tegen de zogenaamde dresscodes.

1 like

Klopt, en ik kan het ook wel waarderen dat soms iemand bewust een keuze maakt om tegen de algemene dress code ingaat. Alleen heb je de kans dat je er uiteindelijk op afgerekend wordt bij de grote massa en dus niet serieus genomen wordt.

Het is een beetje als het drinken van een blikje/flesje alcoholvrij (!) bier op kantoor: het is op zich best een ‘gezond’ en smakelijk alternatief op een frisdrank of thee/koffie. En bij deze temperaturen zeker lekker. :yum: Maar ik denk dat het niet in dank wordt afgenomen bij jouw leidinggevende (Mocht je een werknemer zijn.)

Met andere woorden, de situatie bepaalt dus of een duiker, happy socks, of sneakers bij een maatpak kunnen, of juist niet.

HF is niet de grote massa toch?
Buiten HF gaat er vrijwel helemaal niemand zich er ook maar een beetje druk om maken en/of er een mening over hebben.

Of je moet een ufo aan de pols dragen bij je nette pak.
Dat gaat vast iemand opvallen .

Maar wij zijn liefhebbers, ja individueel mag je best beetje tegendraads zijn. Maar in de basis doe je als liefhebber het wel een beetje zoals het hoort.

Dus… mooi zwart pak met witte blouse en daaronder gewoon je sub knallen voor een keertje mag best.
Gewoon om je een bad boy te voelen.
Maar de volgende dag gewoon weer netjes je dresswatch om de pols of als die sub een must is lekker casual de wijde wereld in.

Mag best, toe maar.

4 likes

Onbetwiste winnaar…

2 likes

Hoppaaaaaaaa, dat is duidelijke taal Ralph you bad boy.

1 like

Verre van. Veel te chunky.

1 like

Voor zover mij bekend is er nog nooit iemand afgerekend op het dragen van het foute horloge in combinatie met pak…nogmaals het is geen issue tegenwoordig. Of je moet een hele vervelende, jaloerse baas hebben😎

1 like

deze draag ik als het allemaal wat netter moet

3 likes

Sjezis, hoe oud en rijk bent u? Ik ben best van de etiquette, maar het hele ‘no brown in town’ was hooguit verzonnen door oud geld in 1920 om het kaf van het koren te scheiden op hun soirees . :nerd_face:
Heb ik zwarte oxfords? Ja.
Draag ik die bij een navy pak? Zelden. Idd liever cognac/tan kleurige schoenen.
Persoonlijk vind ik zelfs de kleurcombi zwart+donkerblauw/navy licht clashen. De cognac-tinten zijn dan juist weer wel complementair (kleurenleer).
Uitzondering (al eerder genoemd) is bij een zwart pak. Maar voor die enkele begrafenis… Als je een zwart pak prefereert bij een trouwerij, tja… ieder het zijne. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

@HanDavinci Ik weet van niets :man_shrugging: :joy: .

Het is wel Alligator leer hè :shushing_face:

In andere woorden: “De begrafenis van je vrijheid.”

1 like

Is ook mede de reden dat bij de bruiloften die ik bezoek in pak, ik meestal een paarse das draag.
Voor de leek: leutig kleurtje.
Voor de religieus/kleuren kenner: van oudsher de (katholieke) kleur voor rouw. :yum:

2 likes

Leuk topic om te volgen. Zo te zien zijn er twee kampen. Een duiker draag je niet met een pak/dressy of kan prima! Het is wat mij betreft een kwestie van smaak, ik zou het zelf nooit dragen omdat de manchet van mijn hemd niet lekker eroverheen schuift en ik het niet mooi vindt.

Als het gaat om het sportieve karakter dan zijn er ook andere horloges die mijn inziens wel meer ‘dressy’ kunnen zijn. Tudor Black Bay 36 bijvoorbeeld:

150mtr, schroefkroon, 10,5mm dikte, 36mm doorsnede

Grand Seiko SBGV245

200mtr, schroefkroon, 11, 8mm dikte, 40mm doorsnede

5 likes

Een 14060M

Gewoon manchetten of knoopjes los en een sub is appeltje eitje.

Ik vind t eigenlijk nog wel lekker staan ook. Wel beter no date.

96a3d923b9b0e13415d79b4c59f0b438--watches-for-men-wrist-watches

Foto van t web

Ja, vind ik dus ook! Lekker zo’n 114060

Zo een 38mm SOH misschien?

9 likes