De beste stalen band?

Zelf draag ik nagenoeg leer, rubber en straps. Ok, dat klinkt misschien een beetje raar maar ik weet dat ik hier vast niet de enige ben!
Voor een project dat ik hier later nog zal laten zien ben ik op naar een mooie en comfortabele stalen band. Nou vroeg ik mij af wat prefereren jullie? Fijn, grof, mat of gepolijst? Kortom stalen bandendragers, deel uw kennis!

Alvast bedankt!
C

Qua comfort? Zeker titanium. Met afstand.

2 likes

Grof.

Navitimer band en die van de Oris Aquis dragen erg fijn

1 like

Ik vind vijf gelijke rijen links altijd erg comfortabel dragen. Heel soepel, bijna mesh.

1 like

-Insert meme here-

On topic: Zelf nogal fan van shark mesh! Lekker licht en zeer comfortabel

2 likes

Vind vooral kleine schakels comfortabel. Beads of Rice, jubilee, mesh,…



2 likes

Qua draagcomfort met enorme afstand de band die op mijn Seiko SDGA001 zat. Niet het mooist, maar enorm comfi.

2 likes

100% Oyster :v:t2:

3 likes

Ik vind de Oysterband van mijn Submariner de meest comfortabele stalen band die ik tot nu toe gedragen heb, met vrij grote afstand.

2 likes

Jubilee. Altijd… jubilee. Zeg maar… ALTIJD JUBILEE.

Ik zou er nog eentje op maat slijpen voor een PP Calatrava. Precies wat mijn maatje @Fate_Amenable_To_Change graag ziet.

7 likes

Ik zou zeggen: eentje met micro adjustment.
Dan kan je m in ieder geval goed passend krijgen.

4 likes

Absoluut mee eens. Qua staal ben ik begonnen met Seiko en dergelijke; pas toen ik via microbrands in aanraking kwam met schuifsluitingen (duikersextensies, traploos verstelbare systemen etc.) was ik echt om! Nu kies ik bijna altijd een band die ik lekker vrij kan verstellen. Het verkleint de keus wel ietwat maar is het ruimschoots waard!

2 likes

De (Speedmaster)band van mijn ex (Peter-Blake)!!

2 likes

Ik denk dat het ook samenhangt met de polsmaat, en hoeveel waarde je hecht aan ‘gewicht’ om je pols. Als je hier een beetje het midden in zoek (geen anker om je pols, maar toch aanwezig) kom je m.i. toch meestal bij iets oyster-achtigs uit. Zelf hecht ik dan nog waarde aan de manier waarop de links verbonden zijn (liever schroefjes dan pinnetjes). Qua sluiting, eh… sluit ik me aan :slight_smile: bij wat de anderen zeggen, hoe meer verstekmogelijkheid hoe beter. Bij b.v. Strapcode hebben ze hier best wel wat keuze in dit soort banden, en er is ook een ‘traploos’ verstelbare ratcheting clasp leverbaar.

1 like

Ik vind de Speedmasterband mooi, en erg comfortabel maar de sluiting laat te wensen over. Weinig fijnafstelling mogelijk en echt een krasmagneet!

2 likes

Oyster, Oyster Oyster…had ik al Oyster genoemd? Bij dezen dan: Oyster!

3 likes

Agreed. Al heb ik geen langdurige ervaringen met een Rolex Presidential… Misschien toch maar een keer een DayDate gaan kopen :upside_down_face:

2 likes

Nee man, stijf kloteding :joy: Ik heb sinds een paar dagen een Squale 1545 met zo’n band. Vanmiddag komt er een Solid Jubilee binnen en dan pakken we de dremel eens voor die end links.

Zolang het een 36mm is sta ik erachter.

4 likes

Kun je me even wat geld lenen?

2 likes

Ik heb geen geld vent, dat weet je.:man_shrugging:t2: Mijn status is rood, nog even en ik ga bij de supermarkt voor de deur staan met een daklozenkrant en een blik pils.

Daar komt bij dat ik jou geld lenen een beetje eng vind. Ik spoel liever 6K door de wc, dan is de kans groter dat ik het ooit nog terug zie.

5 likes