Via deze weg alvast excuses aan de personen die gek worden van de vele Topics die over de Omega x Swatch MoonSwatch gaan. Ik stel voor dat je je er niet te drummen maakt en gewoon verder scrolt… Je HOEFT het namelijk niet te lezen.
Sinds afgelopen zaterdag 26 maart ben ik de trotse eigenaar van dit in mijn ogen gaaf horloge met een nog mooier verhaal (De meeste hebben het verhaal van Jurk gelezen, ik stond er zelf ook vanaf 00:00 uur dus stond er ook middenin)
Nou kan ik vanaf het eerste moment maar niet wennen aan de band die erop zit. De band zelf ziet er gaaf uit en past er ook echt wel bij, maar qua draagcomfort krijgt het van mij een magere 6.
Heb de band al een nacht in de wasverzachter gelegd en hij ruikt nu heerlijk, maar heel veel soepeler is hij niet (misschien is mijn 17,5cm pols ook gewoon te smal voor dit soort banden).
Nou ben ik vanaf dag 1 aan het kijken naar een mooie passend band maar tot vandaag kon ik nog niet de juiste combi vinden.
Ik heb zelf de Mission to Uranus (‘Tiffany’ blauw & wit) en heb hele gave foto’s voorbij zien komen met o.a. NATO banden en rubberen banden waarbij de band prachtig aansluit aan de kast. Heel mooi allemaal, maar ik loop tegen 1 belangrijk punt aan… Ik kan het feit dat bij alle banden de hardware en / of de sluiting van staal zijn en niet wit (of nog mooier, in mijn geval ‘Tiffany’ blauw)
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat heeft maar dat terzijde
Nou vind ik de combinatie van een witte lederen band zoals bij de Omega White side of the Moon heel gaaf dus heb (voor nu) besloten dat dat hem gaat worden.
Maar nu… De sluitingen zijn allemaal staal. Er zijn maar zeer weinig sluitingen in het wit te krijgen… En in het blauw is helemaal onmogelijk.
En ineens had ik vannacht een geniaal idee… Wat nou als ik de sluiting zelf BLAUW verf!?
Zo gezegd, zo gedaan… Vanmorgen gelijk langs een verfspeciaalzaak de plaatselijke bouwmarkt gereden en daar de exacte kleur blauwe verf laten mengen doormidden van de kleurcode die ik gemakkelijk via een app kon achterhalen door een foto van mijn horloge te maken. (Hoe makkelijk kan het leven zijn!)
Ik had nog een oude stalen 18mm Omega sluiting (ik weet het, ik spoor niet ) liggen dus die werd ‘geslachtofferd’ voor mijn experiment.
De sluiting eerst goed ontvet en daarna licht opgeschuurd. Eerste laag over de sluiting gespoten en vervolgens 30 minuten laten drogen. De sluiting omgedraaid en het bovenstaande herhaald.
Ik heb in totaal 5 (dunne) lagen aangebracht.
Er zullen er genoeg zijn die denken ‘wat een moeite en extra kosten voor zo’n plastic horloge’. Maar wellicht heb ik er andere mensen hier op het forum op ideeën gebracht en vond het zelf leuk om te doen en om te delen.
Dan hier wat foto’s van het ‘proces’ en het eindresultaat:

Het eindresultaat mag er best wezen al zeg ik het zelf!
Heb nog genoeg verf over dus denk dat mijn volgende ‘project’ een witte nato band wordt waarbij ik de hardware en de sluiting blauw ga spuiten!