De bijzondere aantrekkingskracht van (Seiko) limited editions NA

Ik was er niet zo happig op de limiteds edition die Seiko heeft uitbrengt. Vaak kosten ze opeens een stuk meer geld voor een horloge alleen in een ander kleurtje, lekker extra verdienen voor Seiko dus haha! Laatst toen er toevallig eentje langs kwam in een leuk kleurtje toch maar besloten het horloge te kopen. Eens iets anders proberen is altijd leuk, soms wordt je verrast, soms valt het tegen.

En stieken is het eigenlijk best leuk zo’n limited. Zo trap je toch in de marketing truc, juist omdat iets zeldzamer is willen we het juist. Van veel van de Seiko limiteds wordt 2000 stuks gemaakt en vaak zijn er op het forum hangen er vaak ook wel een paar rond maar het is toch leuk zo’n “speciaal” horloge.

Het was zo leuk dat ik nu ook een tweede Seiko limited gekocht heb. Het begint al met het doosje dat net even wat anders is met het gekleurde kussentje. Het is stom, maar dat soort kleine dingentjes zijn toch wel leuk :sunglasses:

Maar een lelijk horloge in een mooie doos schiet je ook niks mee op. De juiste wijzerplaat of kleur maakt of breekt het horloge. Een mooie plaat kan er voor zorgen dat het horloge echt “popt” opeens. De wijzerplaat van de Zimbe is erg apart, met een soort van oosterse,bloem achtige structuur. Ik begin het limiteds kopen voor juist die ene kleur wijzerplaat te begrijpen. Een limited kan van een dood gewoon, saai horloge toch ineens een speciaal ding maken. Over de hogere prijs moet je je dan maar even heen zetten en wordt gecompenseerd door een relatieve waarde vastheid.

Dit is mn eerst mini turtle en in vergelijking met de normale turtle is hij inderdaad wel mini, en op een strap ook erg licht voor een duiker. Een verfrissend horloge in de Seiko duiker line up.

63 likes

Gefeliciteerd man :ok_hand:, mooie wijzerplaat & bezel. Bandje vind ik echter niet zo. Een stalen band van Strapcode zal niet misstaan :+1:

1 like

Leuk nu al benieuwd naar de volgende :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wijzerplaat :ok_hand:t4:
En een stalen band erbij :sunglasses: maar ik ben anti rubberflappen/kronkels.

1 like

Sinds een tijdje ook een mini turtle en vind hem ook erg fijn dragen. Deze limited is dan weer een stuk spannender, erg gaaf!

De miltat hiervoor draagt door de vele afstellingsmogelijkheden goed.

2 likes

Superleuke horloges hoor. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd, en mooi istie zeker!

1 like

Mooi, welcome to the dark side :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! Veel plezier ermee

1 like

Ben ook wel eens bewust in de marketing truc van Seiko getrapt. Sommige kleuren en wijzerplaten zijn net iets mooier

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst! Eén van de leukere zimbe’s wat mij betreft.

1 like

Leuke verwoording van dit ‘dingetje’ met LE’s.
Herken wel iets :wink:

Heb overigens ook van Seiko een LE gehad van de Presage van Seiko.
Die met de emaille wijzerplaat.
Man wat is die mooi! Dacht hem te houden for ever, maar hij vloog (er-) uit naar het hoge Noorden en siert nu regelmatig de pols van een vfl (vriendelijke fanatieke liefhebber)
Ik zal die man volgend jaar eens opzoeken :wink:

Fotootje erbij…

6 likes

2 mooie horloges !

2 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst hoor

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er magnifiek uit. Fraaie wijzerplaat.
Ik wens je er dan ook een smaakvolle tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtige wijzerplaat inderdaad. Mat kan zo mooi zijn!

1 like

Nee. Van dat soort rare details zijn meer horlogegekken gecharmeerd … :sunglasses:

Leuk man, mooie mini en die wijzerplaat maakt 'm helemaal af.
Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Precies! Bij Rolex heb je dat probleem dus niet!! Oh wacht…

On topic:
Gefeliciteerd! Mooi. Los van dat ze limited zijn, hebben ze ook vaak een uitgesprokener kleur. Mooi mooi. :+1:

1 like

Echt een toffe wijzerplaat zeg, deze kende ik nog niet. Veel plezier ermee!

1 like

Over LE in het algemeen: Voor mij is een limited alleen interesant als “juist die ene kleurcombinatie supermooi is”. Limited om het limited (soms ook in heel grote batches die de naam limited eigenlijk niet verdienen) boeit mij persoonlijk nauwelijks. Ik heb al vintage horloges waarvan ik in jaren geen tweede online heb gezien, dan maakt het me niet uit of er van een bepaald kleurtje ‘maar’ 1000 zijn gemaakt.

Die turtle in grijs/oranje/zilver is erg mooi. Maar de combintatie evan die 2 soorten groen van de mini turtle kan ik zelf niet begrijpen. Hij ‘popt’ wel inderdaad :slight_smile: Geniet er van!

2 likes