De Blu Majesty Tourbillon MT3, zoiets krijg je niet elke dag in je vingers

Ik liep vandaag op Basel lang by BLU (Bernhard Lederer Universe). Een vriendelijke man keek mij aan en toen ik “Guten Tag” zei reageerde hij met “Altijd fijn weer eens iemand Duits te horen spreken” en dat dan weer in het Duits. Blijkbaar komen bij BLU nogal wat Aziaten en Russen maar in ieder geval weinig Duits sprekende mensen?

Ik vroeg om een persmap en kreeg deze ook. Mooi spul, dat had ik al in de vitrines gezien. Ik vroeg de man of hij een voorkeur had voor een bepaald model waar ik op Horloge.info een stukje aan zou kunnen wijden. Ja, dat had hij wel, de Majesty Tourbillon MT3. Prima, was mijn reactie. Of ik 'm even wilde zien, die Majesty Tourbillon MT3, dan ging hij die even halen?

Tuurlijk…

Gedverderrie wat is dat mooi!

In het echt nog mooier dan op de foto. Hij stond er maar mee voor mijn neus en ik wist nou niet of ik 'm aan mocht/moest pakken maar toen hij wel erg dichtbij kwam had ik door dat dat wel de bedoeling was. Een stukje kunst van de bovenste plank, van alle kanten open (ook de zijkanten) met een bijna lege kast waarin de drievoudige tourbillon z’n rondjes draait. Onderin ligt nog de rest van het hele dunne uurwerk.

De man, ik zag later pas in de persmap dat het Bernard Lederer zelf was, vertelde me dat de goedkoopste uitvoering, volgens mij was dat in wit goud, 280.000 Zwitserse franken moest kosten, een ruime 175.000 euro… Gelukkig had ik het horloge toen al terug gegeven.

Oef, dit ziet er inderdaad erg fraai uit. Ik ben benieuwd naar de review.

Groeten,

Martin

leuk om te lezen zo’n verhaal!

mooi, ik heb Bernard Lederer wel gezien maar niet aangesproken.

Dit is een leuke wetenswaardigheid, maar niet meer dan dat.

Als dit dat nog het goedkoopste model is (instapper) wat moeten de andere dan wel niet voor prijskaartje hebben.

Ik heb lamg naar de naar de foto gekeken en kn nog steeds niet zeggen of ik het nu mooi of lelijk vind. Apart is het zeker wel, maar als tijdwaarnemener heb je er naar mijn mening niet veel aan.

Maar zoals overal heb je absurditeiten met extreme prijzen, dus waarom hier niet.
Het is in ieder geval een uurwerk dat nooit om mijn pols zal hangen en ik zal daar niet de enige in zijn.

Desondanks een leuk verhaal.

groet

Ed

Dit is duidelijk een voorbeeld van de Haute Couture van de horlogerie. Technisch en stylistisch vast en zeker het summum. Maar voor mij toch te modern.
Neemt niet weg dat het wel een leuke ervaring is. Het blijft toch iets wat je zelden te zien krijgt (behalve als je op een bepaalde tijd ergens in Basel op een bepaalde plaats rondloopt:))

Groeten, Tom Vreeken.

Leuk verhaal henrik:)
Ik weet bijna zeker dat als je dit horloge zou kopen je er niet gauw een 2de
van ziet,wat ik bedoel een zeer uniek exemplaar.maar of je er ook echt mee de deur uit durft!!..(een huis om je pols???)

Toch leuk om gewoon naar te kijken!!

Mvg Dennis.