De bouw van een King SKX

Deze mod stond al op de planning sinds de nieuwe King Turtle is aangekondigd. Want wat is de die checkered dail gaaf. Sinds 24 januari stonden de onderdelen in bestelling bij Misterlimited en afgelopen week was het zover, de onderdelen zijn binnen.

Had nog een SKX liggen die we hiervoor mooi onder handen konden nemen. Deze heb ik ook overgenomen via het forum, waarbij de vorige eigenaar er al een NH36 uurwerk in is gezet. De kast had wat beschadigingen, maar verder helemaal origineel. Zoals je je ziet had ik hem al in de tussen tijd al eens onderhanden genomen.

Als eerste heb ik de kast onderhanden genomen, de gepolijste delen zijn gebrushed en de beschadigingen heb ik zo goed als ik kon onderhanden genomen.

De ouder wijzerplaat en hands eruit, nieuwe erop. De Z199 bracelet erbij en zo, die is af. Alhoewel, Kriebelt nog wel een beetje. Misschien nog een andere Insert, zwart met gouden cijfer zoals je vaak ziet bij een SKX011 en een mat gouden kroon. Maar dat is voor Later.
nu eerst nog wat foto’s


50 likes

Zeer geslaagd! De wijzerplaat is idd erg gaaf.

Die gaat daar een stuk op vooruit met zo’n wijzerplaat. Keurig resultaat!

Netjes hij is er mooier op geworden!


Die moesten er nog bij

16 likes

Tof ding geworden zeg. Ik heb heel lang getwijfeld om de King Seiko te kopen maar heb de trekker nog niet overgehaald. Die dial is echt heel gaaf.
Goed idee om hem in een SKX te proppen :ok_hand:t3:

2 likes

Gaaf :+1:

Zo, die is mooi geworden! Leuk die seconde wijzer er bij ook!

Goed werk hoor!

Mooi geworden, wijzerplaat erg goed zo.

Eindresultaat is top! :+1:

Geniet ervan!

Mooi zeg! Puik werk man :+1:t2:

Wederom een gave build Jeroen! :+1: :sunglasses:

Mooi resultaat en zoals eerder gezegd, die secondewijzer erbij maakt t echt af. Chapeau! :ok_hand:t2:

1 like

Mooie dail, geslaagd

Mooie build deze hoor Jeroen. Binnenkort mijn mag je mijn Seiko’s ook even onderhanden nemen:wink:

1 like

Klasse gedaan @Jeranimo.

1 like

Ik kom hier elke paar uur weer even terug - ik vind deze echt enorm gaaf. Een van de leukste SKX mods!

1 like

Deze is erg mooi geworden. :+1:

Mooi werk!:ok_hand:

Gaaf @Jeranimo!
Echt een gave plaat!