Zoals jullie wellicht wel gezien hebben, was ik al een tijdje op zoek naar een Omega Seamaster Planet Ocean 42mm met ref 2201.51.00. Bij voorkeur dan ook nog eens specifiek een exemplaar met de oranje cijfers op de wijzerplaat EN het 2500D uurwerk.
Dit horloge is voor mij in de loop der tijd toch een beetje een graal geworden.
Na eerst jaren een 45.5mm PO met 2500C uurwerk te hebben gedragen, heb ik in de loop der tijd ook nog een 45.5mm PO met 8500 uurwerk (behoorlijk zwaar op stalen band) en een 42mm PO met 8500 uurwerk (het bekende tonnetje) gehad. De laatste 2 horloges waren het toch niet en zijn redelijk snel weer verkocht.
Vervolgens heb ik een paar jaar geleden nog de PO Liquid Metal Limited Edition (aka POLMLE), oftewel het transitiemodel, op de kop getikt en deze bevalt nog altijd prima.
Toch werd ik iedere keer weer getriggerd als ik hier op HF een oude 42mm PO met oranje cijfers voorbij zag komen en deze moest er dus toch ook nog maar eens komen maar dus wel met het 2500D uurwerk (en uiteraard fullset).
Afgelopen donderdag werd er een, op het eerste oog, net exemplaar aangeboden op Chrono24. Ditmaal direct actie ondernomen en hier op HF en ook elders wat feedback gevraagd en nadat de reacties positief waren gelijk op vrijdag een afspraak gemaakt voor een bezoekje op zaterdagochtend aan Dusseldorf.
De PO zag er in het echt ook netjes uit en de waardes zoals gemeten met de Lepsi Watch Scope waren ook prima. De prijs was ook nog eens goed dus de deal was snel gesloten.
Bij thuiskomst gelijk maar een paar foto’s gemaakt en deze wil ik jullie niet onthouden.
Het is een van de laatste exemplaren van de oude PO aangezien het een exemplaar uit 2012 is compleet met de oude rode (en zoals het heurt gehavende deus).