In 1972 kreeg dhr Kauffman deze Bulova accutron. Misschien van zijn vrouw?
M9, dus het horloge is uit 1969. Lag ie al een poos bij de juwelier, toen het aangeschaft werd?
Dhr Kauffman heeft het horloge misschien jaren gedragen, maar op een gegeven moment is het horloge weggelegd, helaas met de batterij er in. Van het uurwerk werken beide spoelen niet meer. De kwetsbare draadjes worden makkelijk weggevreten door de rotzooi (dampen) die uit een lekkende batterij komt.
De kapotte 2181
Nou had ik van Hardy wat knutsel uurwerken over genomen. Dus ik dacht, even meten of er misschien goede spoelen bij zitten 
Nou bleek een cosmetisch mooie 2181 één goede spoel te hebben, een andere had toevallig óók één goede spoel, gelukkig de andere 
Wel een hoop gepiel om bij die spoelen te komen. Vooral de hantering van het indexwiel is nogal spannend. Vastpakken op de verkeerde manier en het indexwiel is gelijk stuk.
Een plaatje van het overgebleven karkas.
Na montage van het uurwerk batterijtje er in en ik hoorde een mooie zoem en zag de tandwieltjes draaien. (phew!) Het is wel een priegelklusje dat je alleen kan doen als je héél relaxed bent 
Ter nagedachtenis aan dhr Kaufmann laat ik de flink versleten, niet originele speidel rekband zitten. Ik moest wel véél dna van dhr Kaufmann weghalen…
Die rekband zit al heel lang op dat horloge denk ik.
Wijzerplaat vind ik eigenlijk wel mooi, ook leuk detail dat de secondewijzer een stemvorkje heeft 
Dat het horloge een emotionele waarde had voor de ontvanger is wel duidelijk als je ziet hoe compleet alles nog is.
In het bruine envelopje zaten extra schakels voor de band, die ik nu gemonteerd heb. Horloge past nét nu 
Ik vraag me toch wel af hoe het met meneer Kauffman vergaan is…