De Casios zijn binnen..de ervaringen

Gisteren kwamen er maar liefst drie klokjes binnen. Ze zijn al eens besproken in een incoming en dreskitip topic maar nu kon ik ze eindelijk irl aanschouwen.
De eerste is de MDV-106. Het nieuwe submariner model van Casio. Hij kwam met een stalen band met gevouwen schakels. De band ziet er dan ook een beetje goedkoop uit maar ja wat wil je voor 50 euro? Ik was ook van plan om deze op rubber en nato te gaan dragen dus ik nam niet eens de moeite om hem in te korten. Staal eraf en rubber erop. Toen zag hij er zo uit.

Wat een geweldige value for money is dit. De lugs zijn licht gebogen waardoor hij erg prettig draagt. Schroefkroon, Lume is zeer acceptabel maar wel minder dan een Seiko SKX007. Ik hou gewoon van de Submariner kenmerken en vind dit een geweldig horloge. Ik ga vandaag maar eens een witte bestellen.

In het daglicht heeft de wijzerplaat een licht sunburst effect. Het ziet er allemaal gewoon zeer goed afgewerkt uit.
Het volgende pakje was er een uit de MRW-200 serie. Toen ik deze in mijn handen had kreeg ik weer een beetje het “Swatch” gevoel waar eigenlijk mijn horloge manie mee begon als tiener. De band is heerlijk soepel en minder stug als een G-Shock band. Het enige minpuntje is dat de duikring twee kanten op draait en geen kliks heeft. Voor mij eigenlijk geen probleem want die laat ik toch altijd met de parel op twaalf staan.

De laatste was het military type MRW-200. Ook erg gaaf. Het geeft je echt een beetje het Navy Seal gevoel. :wink:

Ik vind Casio toch echt wel de Swatch van Azie. Als je van dit type horloges houdt moet je er gewoon een aanschaffen. Ze zijn onder de 25 euro te vinden op ebay en geven heel veel plezier. Wat ik echter het mooiste vind is het feit dat de secondewijzers van alle drie de horloges perfect de indices aanwijzen. Ik heb dit bij low budget zwitserse quartzen wel eens anders meegemaakt. Ik denk zelfs dat een goedkope Japanse quartz kwalitatief beter is dan een Zwitserse Ronda
Hier nog even een foto met zijn tweeen.

Kortom. Nog geen 100 euro uitgegeven en 3 zeer leuke horloges rijker. Excuses voor de stof op de glaasjes. Voor het slechte licht kunnen jullie klagen bij Piet Paulusma. :wink:

Leuk Dreski!

Ziet er erg goed uit, zou je een lume shot van die eerste kunnen maken. Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik twijfel nog steeds om hem aan te schaffen. Eigenlijk belachelijk voor dat geld :slight_smile:

mcfr Schreef:

Ziet er erg goed uit, zou je een lume shot van die
eerste kunnen maken. Daar ben ik wel benieuwd
naar. Ik twijfel nog steeds om hem aan te
schaffen. Eigenlijk belachelijk voor dat geld :slight_smile:

Ik kan je niet beloven wanneer maar ik doe mijn best.

Ik blijf het wel volgen, tijd zat joh :slight_smile:

Die eerste is erg leuk! De rubber band van deze vind ik echter een stuk minder. Ik kan er slecht tegen als ergens nietszeggende engelse kreten op staan. Dingen als ‘water proof’, ‘specialty’ en ‘wind sporty’; waar slaat dat nou op voor een rubber horlogebandje. Hebben ze dat er op gezet om interessant te doen?

JeR Schreef:

Die eerste is erg leuk! De rubber band van deze
vind ik echter een stuk minder. Ik kan er slecht
tegen als ergens nietszeggende engelse kreten op
staan. Dingen als ‘water proof’, ‘specialty’ en
’wind sporty’; waar slaat dat nou op voor een
rubber horlogebandje. Hebben ze dat er op gezet om
interessant te doen?

Ze hadden blijbaar inkt te veel. :smiley:

Ik vond de band leuk omdat er ook een Marlin op staat en een omreken tabel van m/sec naar knopen. En ach ik heb banden genoeg het is zo veranderd. :wink:

Leuk! Vooral die eerste vind ik een topper!

Die eerste, liefst met een blanco rubberband is OK, de beide anderen vind ik maar zo zo…

leuk ik vind die mrw200 series er leuk uitzien. Naar mijn idee heeft je vader de lelijkste eruit gezocht :wink: vind deze military er leuk uitzien :smiley:

Voor die bovenste zeg ik: rubber eraf, staal eraan. (doet me denken aan kermishorloge’s)

Verder natuurlijk best veel horloge, voor een zeer schappelijke prijs.

Die eerste is echt leuk, maar was die stalen band nou zo slecht, dat hij geen eens op de foto mocht?

blijft geinig … :slight_smile: en die eerste zie ik er ook nog wel een keer komen :smiley:

wil je topic niet kapen … maar ook niet zelf speciaal een topic beginnen en ik denk dat je hem ook wel geinig vind…heb zelf vandaag een G-5600 op het postkantoor op gehaald.

Ik heb deze besteld na aanleiding van de topic van Dreski.(en nog een)

Erg leuk klokje, lekker licht, en die prijs…

lencoth Schreef:

Die eerste is echt leuk, maar was die stalen band
nou zo slecht, dat hij geen eens op de foto mocht?

Nee hoor. Ik heb hem vandaag even op maat gemaakt. Maar gevouwen schakels ziet er natuurlijk goedkoop uit.

@Joost mooie 5600. Aparte kleur ook. Enne ik sla nog regelmatig digitaal om hoor. ':wink:

jeronimo Schreef:

Ik heb deze besteld na aanleiding van de topic van
Dreski.(en nog een)

Erg leuk klokje, lekker licht, en die prijs…

http://i458.photobucket.com/albums/qq306/jhopstake
n/IMG_20110908_182141.jpg

De serie is erg verlavend. Voor je het weet wil je ze allemaal. :smiley:

De Casio MW-600F-2A moet nog binnen komen. Dan heb ik er 3. Het grappig is dat dit alles bij elkaar nog geen 100 euro heeft gekost.

Het zijn goede tips Dreski.

En trekt dit je over de streep?
Ik heb hem even met een uv lampje opgeladen.

dreski Schreef:

En trekt dit je over de streep?
Ik heb hem even met een uv lampje opgeladen.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/c
aslume-1.jpg

De enige manier toch.
Hij komt er ook wel hoor. Die duiker die ik heb draait de bezel niet zo lekker van.

dreski Schreef:

Nee hoor. Ik heb hem vandaag even op maat gemaakt.
Maar gevouwen schakels ziet er natuurlijk goedkoop
uit.

Bedankt, kon zeker slechter!