Of we willen of niet… we ontkomen er niet meer aan. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?
Voor diegene met interesse in de chinese horlogeindustrie, hier een portal wat hen misschien aanspreekt : de Chinese Watch Wiki:
Of we willen of niet… we ontkomen er niet meer aan. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?
Voor diegene met interesse in de chinese horlogeindustrie, hier een portal wat hen misschien aanspreekt : de Chinese Watch Wiki:
Daar zal niet aan te ontkomen zijn inderdaad.
Sterker nog, wie weet wel erg interessant als ze in kwaliteit meekunnen.
Steeds meer Chinese producten raken kwalitatief volwassen in mijn ogen.
Met een beetje surfen wordt ik niet veel wijzer, de meeste URL’s werken niet of de Engelse versie niet of ik krijg een maleware melding
Ben wel benieuwd naar leuke links van fabrikanten.
Met je eens! Seagull, om maar wat te noemen, produceert al hoogstaande kalibers!
De site is nog in opbouw dus niet alles zal al werken…
qua eigen design vaak vreselijke kitsch, hommages
( kuch…, copieen ) redelijk geslaagd.
Uurwerkjes geen klachten over.
En toch blijft nog hardnekkig het communistische stempel hard doordrukken …
Leuke site! Dank voor het delen. Inderdaad kunnen we niet meer ontkomen aan Chinese producten. En het communistische stempel, ach ja, dat is er, daar valt ook niet aan te ontkomen. Als je daar echt problemen mee hebt zijn er nog wel een flink aantal andere landen ook waar je vanuit ideologische overwegingen misschien niet zou moeten/willen of kunnen kopen. Dan wordt het bijvoorbeeld ook buitengewoon lastig om een simpel stukje huishoud elektronica of , zeg eens een nieuwe PC of onderdelen daarvoor te kopen.
Verder over de site nog: duidelijk nog in opbouw, maar nu al zeer informatief, zeker als je, zoals ik geïnteresseerd bent in mooie, maar ook betaalbare uurwerkjes, waar wat mij betreft niet per definitie Swiss of Made in Germany op behoeft te staan. Ik heb niks tegen Duitse, Franse en Zwitserse horloges, maar ik kan ze eenvoudigweg niet veroorloven, zeker niet nieuw. Voor de hobby is dat niet zo erg want ik zoek het daar voornamelijk in de ouwe opknappertjes, 50er en 60er jaren, van gemiddeld 10 Euro. En dat heeft me in een paar jaar dat ik dit nu doe best een leuke en interessante collectie opgeleverd: Zwitsers, Duits, Frans en Japans inbegrepen. Wat mij ook boeit is dat juist Chinees vintage materiaal heel moeilijk te vinden is, terwijl ook uit die hoek ook in vroeger tijden heel mooi materiaal is gemaakt.
Dus ben ik blij met deze site. Bedankt nogmaals @RobertGerard !