Jaren geleden begon mijn “echte” horloge liefde met een Omega Seamaster. Dit horloge, dat destijds door James Bond gedragen werd en gemakkelijk herkenbaar is aan zijn opvallende Heliumventiel en blauwe golfjes op de wijzerplaat, had mijn hart gestolen en ik ging op eBay op zoek. In de VS vond ik hem en liet hem deze kant op komen. Blij als een kind was ik er mee maar al snel wilde ik het horloge opknappen. Dat was wel nodig want de kast en bezel zaten onder de krassen en ook de band kon wel een beurtje gebruiken.
Daar ging het echter fout; met veel enthousiasme maar veel te weinig vaardigheden en kennis ging ik zelf met het horloge aan de slag. Ik zette er een aftermarket beuzel op, rondde door mijn onprofessionele geschuur en gepolijst kanten af de juist strak moesten zijn, schuurde vrijwel helemaal de gegraveerde letters en logo uit de sluiting… tsja, dat was een dure les…
Maar enkele weken geleden kon ik van een mede-forumlid een zo goed als nieuw exemplaar overnemen! Dit keer de “nieuwere versie” met het co-axiale escapement (de 2500) in plaats van de 1120 en uiteraard helemaal origineel.
Jawel; de cirkel is rond! Het horloge waarmee mijn klokkenliefde begon siert weer om de pols! Deze gaat niet meer weg.
De Cirkel is rond!!
En nu is het de kunst om de cirkel, zo ruim mogelijk inhoud tegeven.
Doch, als ik zo je collectie aan horlogerie bekijk, “versta je die kunst met verve”.
Tja, met zoveel moois kun je wel een klokkenliefde aanwakkeren! :~ En als je zelf wil knutselen als beginner, begin dan met een oud Vijfje, maar niet met een Omega!
Ik ken het gevoel, bij mij is de start voor wat betreft de SMP300 precies hetzelfde geweest. Ik zag de klok in een bondfilm, en dacht: wow:D
Niet gehinderd door kennis van zaken kwam ik er later achter wat ze kostte toen ik met een vriendin samen ging shoppen…
Dat was een desillusie, maar we kregen wel koffie bij de juwelier :+
Nu heb ik het horloge inmiddels wel, en met de nieuwe springveertjes erin, is mijn cirkel ook weer rond. Een beurt heeft ze begin dit jaar gehad, dus we kunnen er weer tegen…
Veel plezier met je schitterende aanwinst, lijkt wel splinternieuw