De cirkel is rond .

Ben sind mijn jeugd horloge-gek geweest, maar mijn allereerste - destijds “high-end” horloge was de SEIKO A159-4019G.

Die kostte destijds - in het begin van de quartz-periode - een klein fortuin.
Ik heb dit horloge zeer lang gedragen en intensief gebruikt.
Het was een van de allereerste LCD-quartzen waar én een alarm én een chronograaf in gehuisvest waren.

Na vele jaren begon er slijtage op de pushers te komen: ik kon ze indrukken, maar de pushers kwamen niet meer terug naar de begintoestand.

Twee keer naar de winkel gebracht, maar in feite is dit nooit meer 100% in orde gekomen :frowning:

Omdat het alarm en de chronograaf in feite onbruikbaar waren heb ik het horloge niet meer gedragen - en nadien ( SHAME on me ! ) … weggegooid… :frowning:

Tja, wist toen wat ik nu wist, had ik dit beslist nooit gedaan. Maar van de pc stond ook nog in zijn kinderschoenen, en internet + fora zoals deze kende ik nog niet.

Spijt - spijt - spijt … dat steeds is blijven knagen.

Ondertussen tientallen horloges gehad - van Parnis tot Seiko tot Citizen tot Breitling en tot Rolex en nog hoger …

Maar steeds heimwei gehad naar de Seiko A159

Ik moest en zou die opnieuw bemachtigen.

Hier en daar verschijnen die nog wel, maar dikwijls afwijkende modellen ( lelijk goud of een luidspreker-rooster met vertikale openingen - yek ! )

Tot…vandaag…aanschouw mijn prachtige “herwonnen” SEIKO A159. (tu)

Nogal een verhaal hé - sorry 't moest er even uit. :wink:

In feite heb ik nu niets meer te wensen . . .

Leuk! Ze zijn mooi die oude Seiko LCD’s en (ook voor mij) jeugdsentiment.

nostalgisch… proficiat!

Prachtig! (:D:~

Tja, jeugdsentiment én passie hé…

Doet me denken aan de originele HP35 pocket rekenmachine die ik ooit in de vuilnisbak heb gemikt…

Geniet ervan ! (tu)

Mvg,

Chris.

Proficiat!

Wow wat een mooie aanwinst. Voor mij zal de cirkel vrees ik nooit rond komen. Ik zoek al eeuwen naar dit Led Horloge.

Mijn allereerste digitale horloge. Moest om de drie maanden een nieuwe batterij in omdat ik zo vaak op het knopje drukte. Ik houd van LCD maar led vind ik nog iets vetter. Ik heb er nog geen een. De vintage leds gaan voor veel geld op ebay.
Het liefst had ik mijn trouwe TI led watch terug.

Goed verhaal! En destijds natuurlijk een klok waar je de blits mee maakte.

En nu weer! (tu)

Ik ben zelf ook bezig met een nostalgisch projectje waar ik binnenkort over hoop te kunnen publiceren.

Leuk! Gefeliciteerd!

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen!

Proficiat met deze herwonnen ‘jeugd-nostalgia’!

Dit is ook mijn eerste zelf gekochte Casio LCD horloge een Casiotron. Ook heel lang op zoek naar geweest eindelijk een gevonden en overgenomen van Lenno. Koste toen (1976) ongeveer Fl.600,- rekening heb ik nog en de gebruiksaanwijzing. Het horloge van toen is op het werk gestolen:X Maar nu heb ik er weer eentje:)

1 like

Marc, wanneer verkoop je hem b.v. aan mij:D

Hmmm, kan jij toch niet betalen, Hennie :smiley:

Inzake de prijs: ik denk dat je gelijk hebt - ik heb geen rekening meer, maar ik dacht dat ik dit horloge destijds 20.000 bfr. heb betaald. 1 gulden was toen ongeveer 20 bfr.
Dus dat was dan 10.000 gulden.
Zou nu 500 euro zijn…

Bedragen om van te duizelen als je nu ziet wat een quartzje bij Blokker kost…

Maar anderzijds: zo mooi worden ze nu niet meer gemaakt (tu)

Ze zijn nog wel te vinden, Hennie, maar meestal in zeer slechte staat: je moet al echt geluk hebben om een NOSje te vinden.

Achter deze zocht ik al zeker 10 jaar…

Ja ik herken dat gevoel. Kwam bij het opruimen van m’n huis ook nog zo’n prachtige lcd (en LED) tegen. Ik ga er nu eentje weer van een batterij voorzien, om te zien hoe heter uit ziet. Die heeft zelfs kleuren. Als ie werkt laat ik hem hier zien.

Ik wil geen roet in je draadje gooien maar is een circel niet altijd rond om een circel te zijn?

:o

koningcaris Schreef:

Ik wil geen roet in je draadje gooien maar is een
circel niet altijd rond om een circel te zijn?

Dit is wel een grappige post, koningcaris.

Niet tippen met je mond vol (:smiley:

Ik zag in het Vintage gedeelte ook een LCD Seiko. Nu ga ik er toch serieus over nadenken. Mijn aller eerste horloge was een LCD Casio waar ik nog wel eens aan terug denk. Dat LCD is gewoon tijdloos. Ik vind oprecht dat je een mooi horloge hebt en zeker met jou verhaal een gave aanwinst. :~

I love a happy ending!:wink:
Gefeliciteerd! En erg leuke vintage advertentie. Briljante pay-off, ook!:D(tu)

‘Seiko. Someday all watches will be made this way.’