De collectie van Harry

nee hij is volgens mij een megadeal aan het doen ,je moet hem niet onderschatten denk ik

Super mooi! Vooral de Zenith (staat ook nog op mijn lijstje).

Niels

Forumleden!

Ik vind een groot aantal van jullie reacties getuigen van een enorme kinderachtigheid. Het is hier een HORLOGEFORUM. Het moet daarom gaan om horloges en niet om mensen. Of Harry de genoemde horloges wel of niet bezit, ik zou het niet weten. Maar blijf niet TOT VERVELENDS TOE daar over zeiken en zeuren! Dat dient geen enkel doel, en ZEKER NIET de kwaliteit van het forum.

Dat is nou net als naar Big Brother kijken, je hoeft toch niet te kijken…

Dat vind ik echt gelul, sorry dat ik het zeg. Op een horlogeforum verwacht ik informatie en discussie over horloges, zodat meer kennis ontstaat over de kwaliteit van horloges. Ik lees de mails omdat ik verwacht dat mensen ook iets zinvols daarover bijdragen. Ik KAN natuurlijk deze site niet meer bezoeken, dat klopt, maar dat kan - in algemene zin – niet de bedoeling zijn.

Johan,

Dit Harry-item is een non-item. Helaas hebben sommige items op dit forum een hoog “babbelbox”-gehalte. Er zijn twee opties: strakke moderator ingrepen (zie ik Henrik niet doen), of gewoon niet lezen.

tv : film, reclame, sex, sport , educatief enz enz kijken wat je wilt kijken…
horloge forum : informatie, laten zien, ouwehoeren , enz enz lees wat je wilt lezen…

Tuurlijk heeft dit forum een sociologisch nut.

Nou, daar zeg je wat. En weet je wat het is? Het wordt steeds erger! Goed, we kunnen natuurlijk zeggen: Horlogeforum is een babbel-box, en we noemen het Babbelforum “klets maar wat raak”, maar daar ben ik het niet mee eens, hoewel ik er niets over heb te zeggen. Ik vind horloges en gedachtenwisseling daarover gewoon te leuk. En voordat ik dit forum niet meer bezoek, doe ik dan toch een uiterste poging in een oproep aan de leden: laten we het over horloges hebben, en voorkomen dat we verzeild raken in geneuzel over bijkomstigheden. Dat doet namelijk afbreuk aan de soms prachtige bijdragen van mensen (bijvoorbeeld fotorapportages, uitleg over achtergronden etc.). En nog iets: wat mij betreft mogen we kritisch zijn in ons oordeel over horloges. Alleen dan krijgen we immers scherp waarom het ene beter is dan het andere.

Over dat sociologisch nut heb ik mijn twijfels, maar zelfs als dat zo zou zijn, dan betekent dat niet dat je alles moet accepteren. Juist dan zijn er regels nodig (dat is namelijk de kern van een gemeenschap, zelfs op internet) om de kwaliteit daarvan te bewaken. Ik ben benieuwd hoe Henrik hier tegenover staat :wink:

Johan,

Ik moet bekennen dat ik ook steeds meer het gevoel begon te krijgen; “het glijdt af”. Gelukkig zijn er nog voldoende krenten in de pap, maar ik ben het met je eens, dat we wel moeten opletten, dat dit forum niet marginaliseert.

Henrik, wat vind jij? Zeg er eens wat over. Wat is de policy? Moeten er sub-forums komen? (Zit je niet op te wachten natuurlijk).

Lunese, ik ben blij met je reactie. Inderdaad heeft Henrik een belangrijke rol in het bewaken van de spelregels, dus ik ben ook zeer benieuwd naar zijn oordeel. Ik wacht in spanning af…

BTW: ik meen mij te herinneren dat je over een bepaald type horloge een scherp oordeel had, wat dan niet overal even goed viel. Maar dat vond ik nou juist goed, want daardoor ben ik anders naar dat horloge gaan kijken. Of dat voor bezitters van dit type “minder leuk is”, doet er mijns inziens niet toe. Het lijkt mij dat we hier niet zitten om mensen 'te sparen", maar om meningen uit te wisselen. Vinden veel mensen je klokje leuk (“voorbeeld van authentiek design en vakmanschap”), da’s s dan prachtig. En vindt een aantal mensen het minder mooi (“opzichtige rotklok”), nou jammer, niks aan te doen, that’s all in the game…

Ik groet u!

Johan,

Om tot betere kwaliteit te komen moet men kritisch zijn, in het redelijke. Topmerken hebben deze Quality Assurance ingebouwd. Mijn kritiek is niet altijd mals, maar ingegeven door de wetenschap dat zaken beter kunnen en moeten. Noem het de Socratische aanpak. Hopelijk niet persoonlijk opgevat, maar gericht op de goede zaak: een goed product. Van der Gang en CvdK kunnen met onze bijdragen hopelijk hun voordeel doen, en dat doen ze ook.

Ach Johan misschien is een beetje ouwehoeren in plaats van het serieuse praat ook wel eens lekker,zolang er geen grove beledigingen plaatsvinden en dat is hier naar mijn weten niet gebeurt

@ j.haringsma en Lunesa,

Doe dit even lekker samen via PM…Nu word ik ‘‘gedwongen’’ iets niet te gaan lezen en zoals jullie al stelden kan dat ‘‘in algemene zin niet de bedoeling zijn’’…

@ RichardT Je antwoordt namens Henrik?

@ Lunesa,

Nee…zelf verzonnen…

Denk dat Henrik z’n eigen boontjes wel kan doppen…Die heeft mijn hulp niet nodig.

RichardT Schreef:

@ Lunesa,

Nee…zelf verzonnen…

Denk dat Henrik z’n eigen boontjes wel kan
doppen…Die heeft mijn hulp niet nodig.

Mijn idee, tenzij je andere plannen hebt met dit forum. Stuur Henrik dan een PM.

@ Lunesa,

Wat voor plannen zou ik hebben met dit forum? Verklaar U nader…

Helemaal mee eens!!! Welkome afwisseling na de heftige discussies van de afgelopen dagen. Heb me bescheurd om dit topic, en dat is ook wel eens leuk. Serieus doen doe ik al de hele dag op mijn werk…