De comeback van de Must de Cartier Tank

Persoonlijk geen hele grote fan van deze zet van Cartier. Naar mijn mening nijgen ze met deze tank te veel richting de fasion hoek te duiken, en dit is nu juist de weg die ik Cartier niet wil zien bewandelen!

1 like

Staat in het artikel (linkje) van de eerste post:


:nerd_face:

Eens!

:scream:

Opschieten dan maar, want ik weet zeker dat mijn vrouw dit niet wil :stuck_out_tongue:

1 like

Voor mijn gevoel is Cartier altijd al meer een fashion merk geweest dan een horloge merk, eigenlijk :man_shrugging:

1 like

Ja dat heb ik ook met Cartier, zie soms wel modellen die ik klassiek beschouw, maar de modellen van duizenden euro met een quartz er in gepropt is gewoon om Cartier te showen op het terrasā€¦

3 likes

als ik kijk naar het staaltje perfectie van de cartier ballon blue en de calibre de cartier ben ik dit niet helemaal met je eens. Maar ik snap wel dat sommige mensen deze mening delen.

1 like

Ze maken zeker top spul, geen twijfel over mogelijk. Maar als ik naar het hele merk kijk, en wat voor een horloges ze op de markt zetten voelt voor mij wel wat meer als een fashion merk. Ik moet zeggen dat het me ook niets uitmaakt, ik zou er geen horloge meer/minder om kopen.

1 like

image
:unamused:
3 x niks. Ho wacht : 5 x niks.

3 likes

De vroegere must de cartier was een interessant aanbod omdat je een goudkleurig horloge van een topmerk had voor staal geld.

Deze nieuwe mustjes zijn staal, dus nu heb je een stalen horloge voor staal geldā€¦

Boeiend. Staal is prima materiaal voor een horloge.

Ze maken zich er makkelijk vanaf bij Cartier :yawning_face:

En wat lelijk zeg :confounded:

:sweat_smile::sweat_smile: volgens mij snap je niks van mijn opmerking. Ik licht alleen toe waarom deze nieuwe must-lijn in mijn ogen heel anders (en een mindere value proposition) is dan de vroegere.

Als ik een kleurige stalen dresser wil, dan neem ik elke dag een Nomos boven dit.

Ik vind van niet. Goudkleur vind ik niet ā€˜beterā€™.

Ik niet.

Het gaat er niet om wat jij vindt of wat ik vind (ik vind staal ook mooier dan goud). Het gaat erom wat de gemiddelde (vrouwelijke) cartier koper vindt. En het gaat erom wat de unique selling point van de originele must de cartier-lijn was.

  1. Goudkleurige Cartier voor de helft van de prijs
  2. Meer variatie in wijzerplaten

Kom op Ruud, voor jezelf een rollie maar voor de vrouw maar een must de cartierā€¦ :stuck_out_tongue:

Die wilde een tank solo. Quartzā€¦ mechanisch moet ze niet.

image

8 likes

Wel een goede reactie trouwens van de vrouw :ok_hand:

Moest er ook wel om lachen.

1 like

tenor