De comeback van de Must de Cartier Tank

Het onderwerp is al even kort aangestipt in het topic rondom Watches & Wonders 2021, maar ik vond dit een (wellicht minder verrassend maar toch) interessant nieuwsbericht.
George Cramer heeft uiteengezet wat we kunnen verwachten van de nieuwe release van Cartier.

Wat mij betreft een hele slimme keuze van ‘La Maison’. Enerzijds omdat de run op de vintage Must de Cartiers alleen maar aan het toenemen is en anderzijds (of wellicht hoort het bij elkaar) omdat de vraag naar de nieuwe, op vintage geïnspireerde, horloges ook alleen maar groter wordt.

De quickrelease banden, of zoals Cartier het noemt ‘QuickSwitch’ zijn volgens mij altijd een uitkomst.

image

Hier boven de 3 nieuwe kleuren, waar ze ook nog met een Tank Must komen met die het batterijtje oplaadt met zonlicht.

Wat denken jullie hierover?

10 likes

Heel gaaf! Vind ze erg goed geslaagd

De blauwe is super simple but cool :ok_hand: (wel op een contrasterend bandje)

4 likes

Ik vind ze erg mooi! :grinning_face_with_smiling_eyes: :ok_hand:

Doet me een beetje aan de VW Polo harlequin denken.

Die blauwe op een blauwe of een zwarte/anthraciet band is inderdaad wel cool. :+1:

32 likes

Ik wil er een!

1 like

Grappig. Meer niet.

2 likes

Kleurtjes doen me niet veel. Deze wel leuk:

9 likes

Leuk, een klassieker. Nostalgie ook.

Strak, Tijdloos en de kracht van eenvoud correct uitgevoerd.

Leuk model. Maar dan heb ik liever de klassieke met verschillende kleuren bandjes. En uiteindelijk wil je dan toch een Reverso :nerd_face:

Goede businesscase lijkt me, dit kost natuurlijk niks om te maken en de prijzen zijn niet mals.

5 likes

Zijn die al ergens te vinden? Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar wat die blauwe kost.

1 like

Permission to say meh? Ik heb hier helemaal niets mee. Te klassieke kast met een te moderne wijzerplaat. Kies er één!

1 like

Mooie Cartiers, maar de prijzen vallen altijd tegen :neutral_face:
afbeelding
Small is nu echt voor dames :smirk:

3 likes

Zeker omdat je al een Tank Solo in large hebt voor € 2.640,- (inclusief VAT) op hun eigen website. Dan is € 2.760,- exclusief voor een must a bit steap imho.

2 likes

Ik vind het niks, leuk dames horloge, straalt niks uit.

2 likes

Grof geld voor een solar :grimacing:

Verstandige alternatief zijn dan die Seiko Solar of Citizen Eco-drive tankjes, maar die hebben dan niet het juiste merk of de (eerlijk is eerlijk) toffe kleurtjes.

1 like

Tja, die gaat er dus uit, zo slim zijn ze daar bij Cartier ook wel weer :sweat_smile:

1 like

Ik ben hier toch niet zo weg van.
Bij Cartier verwacht je niet zozeer een technisch hoogstaand horloge, maar echt een sieraad, dus ik vind het wel of niet spectaculair zijn van het uurwerk niet zo interessant in dit geval.
Echter, juist dat magische sieraad/kunstwerk gevoel van bv een tank américaine mis ik hier totaal. Ergo, juist het onderscheidende aspect van Cartier wordt hier imo ondergraven.

Maargoed, dit is waarschijnlijk gericht op een markt die van de stoel glibbert van een merknaam als Cartier, maar eigenlijk een citizen ecodrive wil.

Die XL versie ziet er overigens nog wel leuk uit, moet gezegd.

2 likes

Bewijs voor of is dat een gevoel?

Anders moet ik op zoek naar een ander cadeau voor mijn vrouw tzt… ik denk niet dat deze cartier voor d’r is :stuck_out_tongue:

1 like