Fixed that for you
Dank. Platina helaas wel zwaarder dan witgoud en gewoon staal, maar vooruit. Hij blijft prachtig.
Ik merk wel dat veel horloges die door horologiefetisjisten op handen worden gedragen voor mij gewoon lelijk ontwerp betekenen.
In plaats van die Roger Smith (en vele anderen op tafel) zou ik voor die vijf ton liever een quartz Tank solo kopen, ook al zou dat 496.000 boven de marktprijs zitten, omdat ik dan tenminste een object heb wat me rust geeft en er niet belachelijk uit ziet. In mijn beleving.
Zo zie je maar weer dat dezelfde hobby op nogal wat manieren ingevuld kan worden.
Prachtig, net of ik talking watches zit te kijken ![]()
. Max 1-2 jaar schat ik
Nu ik kan ze indien nodig volgende week opnieuw gaan bewonderen ![]()
Zag ze al best vaak maar wanneer deze foto’s exact genomen werden weet ik niet 100% zeker
Maar uiteraard, als je dergelijk stukken hebt dan heb je veel horloges en draag je de meeste stukken maar af en toe
Ja!
De 5170p en de zalm 5270p (maar eigenlijk draagt die laatste te groot, dus dan maar gewoon om van te genieten
)
![]()
Als ik even kijk welke topics je tot nu toe aangemaakt hebt zie ik slechts 1 horloge dat je zelf in bezit hebt in je 1e topic.
Al je overige topics gaan over dure horloges die je niet bezit en bijna niemand zich kan veroorloven.
Het is natuurlijk niet tegen de regels maar kun je me vertellen wat het bijdraagt?
Jazeker. Met regelmaat al gebeurd hoor. Vertrouwen komt te voet hè. ![]()
Ik lees best wel wat afgunstige berichten hier.
Alsof mensen die heel veel hebben dat niet gewoon normaal zouden laten kunnen zien onder liefhebbers. Het gebeurt gewoon hoor. Ook dat zijn normale mensen ![]()
Het moet niet zo zuur. Ook de bezoeken aan de kleine manufacturen - en die vind ik dan weer een dozijn grootteordes interessanter dan het zoveelste “kijk eens welke nieuwe Tudor/Rolex/Omega die nauwelijks te onderscheiden is van de 17 vorige Tudor/Rolex/Omega releases er uitgekomen is”. Die dan trouwens evengoed niet in iemands bezit zijn hier. ![]()
Veel stukken hierboven zijn mechanisch super interessant maar ja, voor de looks zijn ze ook grotendeels mijn ding niet. Die Patek chrono met mijlen voorsprong. ![]()
Game, set, match. Hoppa.
Beter kijken en lezen. Ik heb al meer gezien.
Dit is nu zo een afgunstige reactie waar ik net naar refereerde. Beetje zuur afgunstig ![]()
Prachtige horloges eerlijk is eerlijk niet binnen ieders budget maar wat zijn ze heerlijk ![]()
Zo is het gewoon lekker van genieten ![]()
Deze vind ik wel gaaf.
De rest is aan mij niet besteed. Maar dat is ‘haute horlogerie’ meestal niet. ![]()
Toch bedankt voor het delen! ![]()
Jezus wat een zure reactie zeg.
De topic starter post mooie, interessante en niet alledaagse horloges. Iets wat een mooie toevoeging is aan het forum.
Ik begrijp niet goed waarom je de behoefte hebt om zo’n afgunstige reactie te geven, misschien
Ik begrijp de negatieve reacties eerlijk gezegd niet. Verzamelaars van deze horloges mogen deze met trots met ons delen. Iedereen die hard werkt en zichzelf zo’n droom kan veroorloven, gun ik dat van harte. In plaats van afgunst mogen we best wat meer waardering tonen. Geniet ervan ![]()
Beste mensen, zullen we het wat minder op de man spelen door oa. de bedoelingen van TS niet in twijfel te trekken etc. anders is het wellicht beter dit topic op negeren te zetten! Leven en laten leven. ![]()
Oh enne, ik lees wéér een opmerking met iets als “@helaasweermijnloginvergeten wil zeker snel TL2 worden met het zoveelste topic”. Voor alle duidelijkheid, de hoeveelheid topics die men maakt is niet relevant voor het vertrouwensniveau. Dus dat suggereren moeten we misschien eens mee ophouden, anders gaan mensen het geloven. Het is gewoon leuk als men topics maakt! Mits uiteraard relevant voor horlogeliefhebbers.
Ik vind het wel een mooi handjevol crème!
Mijn facvoriet, deze:
Het kan je smaak niet zijn (zo heb ik bijv. niks met world timers) maar dit echt fantastisch, hoogstaand spul met een eigen smaak. Ik bedoel, hier hadden ook die afgezaagde Nautilus modellen kunnen liggen waar de halve voetbalwereld op Insta mee pronkt. In plaats daarvan zie ik veel liever dit.
Mijn favo’s zijn absoluut die Patek chronografen. Geweldig mooi.
Dat ben ik met je eens. Ik heb het inderdaad op de man gespeeld en dat was niet netjes van mij.
Ik ga het topic en TS op negeren zetten, dat geeft rust.
Niet zo lang geleden postte ik een stukje van mijn horloges bij dat thema “jou collectie op 1 foto”, enfin niet de exacte verwoording maar je weet wat ik bedoel.
Ik schreef er duidelijk bij “een stukje van de collectie” omdat ik eigenlijk liever niet te koop loop met wat ik heb. Dat is ook totaal irrelevant.
Er zijn mensen met veel minder en mensen met veel meer.
Maar soit, voor jou wil ik nog eens hier posten wat ik toen in dat topic postte.
Licht tegen mijn zin want ik hou echt niet van “zie wat ik heb ….”
Gouden en platina parmigiani Ionica, gouden parmigiani toric chrono, 2 Andersen WT chrono, ebel met enamel plavé dial, 2 zenith
4 van mijn 5 Breguet’s ( 2 tradition, 1 perpetual calendar tourbillon en 1 extreem zeldzame splitsecond Chrono)
En geloof mij er is best nog wat meer
Wat de deze originele post bijdraagt? Ik wou gewoon een reeks mooie en zeldzame horloges sharen, dit is toch een horloge forum, niet ?
En dat de horloges in de openingspost niet van mij zijn maakt toch niets uit ?
Mooie collectie
Je mag posten wat je wilt of het nu jouw eigen horloge is of dat van je buurman. Het gaat erom dat iets je inspireert en je innerlijke passie voor horloges aanwakkert. Waarom dan al die negativiteit? We zijn toch broeders binnen dezelfde horlogewereld, laten we elkaar juist ondersteunen en het mooie ervan vieren.