De crème de la crème

1. bedankt voor het delen
  2. Wat fucking vet
  3. Die voutilainen
3 likes

Wauw :star_struck: :ok_hand:

1 like

Dank voor het delen, don’t let the haters get to you. En Roger Smith is altijd goed - iedereen die het materiaal met en over hem op youtube nog niet heeft gekeken, zeker doen.

1 like

Prachtig @helaasweermijnloginvergeten. Jij en je vrienden hebben een goede smaak in horloges. Ik ben zelf fan van de voutilainen, breguet en patek world timer.
Naar mijn mening is het uurwerk bij al deze horloges het beste ipv wijzerplaat.

T’is toch wat he, al die zure reacties. Erger me vaker aan hoe HF 1 grote Rolex lover zooitje is…

3 likes

Je spelt Grand Seiko verkeerd :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het is eerlijk gezegd allemaal niet mijn smaak wat betreft “zelf dragen”. Maar het is net als met kunst: in het museum kun je geweldig genieten van stukken die je voor geen goud thuis aan de muur zou willen hebben…

Bedankt voor het delen, ik zou anders nooit van het bestaan van deze horloges hebben geweten!

1 like

Ik zeg altijd dat ik horloges verzamel omdat ik geen auto’s kan betalen en stallen. Ik zou tonnen of miljoenen dus eerder aan een garage vol sportauto’s en klassiekers besteden. Dus nu ben ik benieuwd, de mensen die dit soort horloges kopen, doen die dat bovenop een autoverzameling of kunstverzameling, of in plaats daarvan?

1 like

TS heeft naar eigen zeggen geen interesse in auto’s maar laat het in andere topics nooit na om foto’s van erg grote auto’s te posten bij die uitspraak, dus ik vermoed dat dit het geval zal zijn. Zo geen verzameling, dan toch een wat exorbitanter wagentje voor alledag.

Ik vraag me echt af wat ik zou doen als ik een ongelimiteerd budget had voor al dat soort dingen. Ik denk juist dat ik minder zou verzamelen, maar gewoon vaak op reis was.

Dank voor het delen. Indrukwekkend en mooi :star_struck:. Dit is mijn persoonlijke favoriet

Maak je niet druk over de zure en onnodige reacties

1 like

Sommigen die veel reizen kopen in elke stad een speciale Swatch voor die stad en verzamelen die :wink:

2 likes

Hetzelfde als wat je nu doet.

1 like

Anderen kopen in iedere stad een speciale Breguet.

2 likes

En ook die 2 ( niet meer) keer dat bij een roadtrip een wagen stond zei ik duidelijk dat dit niet mijn wagen was en dat ik effectief geen interesse heb in wagens. Maar nog eens voor de duidelijkheid, van de foto’s in het begin van deze post is geen enkel stuk van mij. Ik heb mooie gingen maar iets als een RW Smith kan ik enkel van dromen en is financieel gezien nooit aan mij besteed.

Om algemener op deze vraag te antwoorden, de meeste die ik ken met top horloges zijn geen auto verzamelaars al rijden ze idd vaak met een wagen die over de middelmaat is. Net zoals mensen met een dure wagen vaak een Rolex zullen dragen zonder dan ook maar enige interesse te hebben in horloges.

Geef mij morgen 30-50-100 K en dat zou integraal naar 1 of meerdere horloges gaan, een doorsnee wagen is goed genoeg en geld op de bank, daar heb je geen zak aan.

Deze is toch wel mijn persoonlijke favoriet van de getoonde horloges. Ik denk wel dat de kwaliteit van de foto’s o.a. de Voutilainen geen recht aandoet.

2 likes

Ik vrees het ook. Maar misschien met wat grovere uitspattinkjes, zo zou ik er niet om malen om drie maanden naar Japan te gaan om een paar coole Credors op te snorren terwijl ik het land zag. En met coole Credors bedoel ik geen tweedehands “finds”. :slight_smile: Dus eerlijk is eerlijk, ik zou geen auto’s, huizen of andere spullen verzamelen, maar gewoon de twee of drie dingen die ik nu in m’n hoofd heb scoren.

Neem nu Roger Smith. Ik heb genoten van z’n zeven delige Youtube serie waarin hij van nul, letterlijk met een brander een een staaf goud, een horloge uit de grond stampt. Super, super cool. Maar z’n horloges? Bleh. Er is geen mate van vakmanschap die me er toe zou nopen om een horloge te kopen wat ik geen mooi object (meer) vind.

Dat doet me er aan denken… Bij ongelimiteerd budget had ik ook een Cartier Tank Cintree met Breguet wijzers, het liefst een antiek exemplaar. Zoals deze, uit 1924 in platina:

Of deze, uit 1935:

Wel graag de 9 lignes versie. Dat vind ik nou eigenlijk de crème de la crème van de horlogerie.

Bron van de foto’s:

2 likes

Tja het blijft natuurlijk een hobby. De één wil een zeiljacht, de ander wil een Rolls-Royce en wat dure pakken en horloges, er is natuurlijk niet echt een standaardoplossing. Maar gezien de kosten voor stalling en onderhoud als je 5+ auto’s hebt, moet dat zelfs voor net niet puissant rijke mensen ten koste gaan van horloges van 5 ton of meer. Stel je hebt 1 miljoen te besteden per jaar aan speelgoed, dan gaat het gewoon schoon op aan die 5 auto’s onderhouden en verzekeren en stallen en af en toe iets nieuws kopen. Jay Leno heeft zeker een paar dure horloges, maar het meeste geld stopt hij denk ik in zijn autoverzameling. Hij stopt denk ik bij max. €50k voor een horloge.

It’s the same with his watches, which currently number over 100 in his collection, including his first Seiko, which he still wears to time his gigs, and his first premium watch, a Jaeger-LeCoultre, but there’s one brand he really relates to.

“I like A. Lange & Söhne because they are incredibly well made watches, I mean fanatically. Every watch they make, they build and then take it apart completely and put it back together again, just to make sure they did it right the first time, even with their least expensive model.

“It’s that German thing of craftsmanship, combining horology with classic styling,” he says. “I’m not a fan of modern watches made out of ceramic that look like bathroom scales on your wrist, these giant things. I like watches to be clear and when you look closely you go, oh my gosh, look at this.

“I just bought the new single hand Breguet, which is a fascinating watch, just because of the heritage and Abraham Breguet. I find it a fascinating piece of horology and when you break it down to its simplest, fewest amount of parts, it’s the complete opposite to a Lange, but I like every extreme.”

1 like

Bedankt voor het delen.
Zijn toch horloges die je weinig ziet.

Gaaf om ze van dichtbij gezien te hebben kan ik me voorstellen.

1 like