De 'Customer Journey' naar een luxe horloge

Mijn naam is Luuk, ik ben een HBO student en ben loop op het moment stage bij een vintage Rolex dealer in Noord Holland. We zijn bezig om de ‘Customer Journey’ oftewel, de “reis” van een klant naar een luxe horloge te onderzoeken. We hebben een paar vragen en willen graag weten hoe jullie weg verliep naar een luxe horloge.

1. Waar komt de passie vandaan om een luxe horloge aan te schaffen?
  1. Waar verwerf je de benodigde horloge kennis?
  1. Welke horloge specificaties waren voor jou van belang? Bv. waardevast, origineel, uitstraling, etc.?
  1. Waar heeft u de horloge aangeschaft en waarom?
  1. Wat vond u belangrijk aan de service van de horloge verkoper?
  1. Wat kon er beter aan dit proces?
  1. Welke overige factoren hadden invloed op uw aankoop?

We willen iedereen die zijn horloge verhaal met ons deelt hartelijke bedanken! Schaad het niet om extra informatie toe te voegen, we horen het graag!

3 likes

Ik heb niet zoveel met vintage en ook niet met Rolex.

Ik heb wel wat op-, en aanmerkingen op de tenenkrommende vraagstelling die je gebruikt, als dat mag.

Passie voor het aanschaffen van iets, of passie voor een horloge?

Hoe vervaardig je kennis? Kennis verwerven ken ik wel.

De” horloge is niet echt hbo-student waardig.

Beetje kromme zin.

Kromme zin, en welk proces?

Extra informatie zal vast niet schaden, nee.

12 likes

Waar komt de passie vandaan om een luxe horloge aan te schaffen?

Lastige vraag. Door toeval kwam ik op HF terecht. Hier iets te lang rondgehangen en sindsdien meer verdiept in horloges.

Waar vervaardigde je de benodigde horloge kennis?

Op HF en andere websites.

Welke horloge specificaties waren voor jou van belang? Bv. waardevast, origineel, uitstraling, etc.?

De specificaties veranderden de eerste jaren. Nu is formaat, uitstraling en uiteraard originaliteit van belang. En prijs.

Waar heeft u de horloge aangeschaft en waarom?

Verschillende horloges. Maar qua luxe horloge, een vintage DateJust. Omdat het een klassiek model is, goed formaat. En daarbij wilde ik een donkere wijzerplaat, stick dial en wat andere eisen waar het horloge aan voldeed.

Wat vond u belangrijk aan de aan de service van de horloge verkoper?

Betrouwbaarheid, goede communicatie en een goede trackrecord.

Wat kon aan beter aan dit proces?

Proces verliep prima.

Welke overige factoren hadden invloed op uw aankoop?

Het budget dat ter beschikking is op dat moment!

1 like

Ik zou @pimpot even aanschieten.

3 likes

Bedankt voor de hulp! Wat is het verhaal achter uw prachtige Oris?

Bedankt en complimenten voor de geweldige DateJust!

Top! We gaan contact zoeken.

Geld over, zin in een cadeau voor mezelf. Merk op, alleen met funny money. In zoverre dat bestaat. Maar definieer luxe?

De interwebz! En dan vaak zeker niet de officiele dealer site of de site van de producent, want die zuigen vaak.

Uitstraling / uiterlijk, technische specificaties (WR, materiaal)

Grijze dealer, internet. Omdat het gewoon doekoe scheelt.

Enthousiasme en een goede bak koffie. Mijn grijze huisdealer is een aardige peer met een goed netwerk.

Niet veel.

Geen.

Als achtergrond: Het begon allemaal met een reisje naar Kopenhagen om een paar vrienden te bezoeken, waarbij ik in een warenhuis een Nomos Ahoi in handen kreeg. Vanaf dat moment heb ik vijf andere horloges verkocht, en uiteindelijk die Ahoi aangeschaft.

Doe @AmsterdamVintageWatches de groeten! :slight_smile: Oh. Wacht.

3 likes

Groetjes terug :nerd_face:

5 likes

Nomos Ahoi

Je hebt de mat zwarte wijzerplaat gekozen zie ik, mooie horloge!

Doe @AmsterdamVintageWatches de groeten! :slight_smile: Oh. Wacht.

Fout geraden haha

Geef is een specifiekere locatie :wink:

Een tip voor je als je iets met de antwoorden wil doen is er een enquête op een enquêtewebsite van maken. Het liefst vragen waar de beantwoording via ranking (belangrijk naar onbelangrijk) verloopt.
Zo hoef je niet alles per vraag over te typen of kopiëren…

Precies! Ik verbaas me hier ook al over. Met alle respect maar een HBO student kan toch wel met iets beters op de proppen komen. Er zijn zoveel gratis enquête tools!

Probeer deze eens!
https://goo.gl/forms/7CeoFKJ1vm56RbVm1

@Temporis @Chlorophyl1, klopt heren. We zijn aan de slag gegaan om een betere enquête in elkaar zetten (met de hulp van google docs).

:+1: Gaat zeker lukken dan. Zorg in ieder geval voor een minder open vraagstelling. Dus afgebakende ja-nee antwoorden zodat je er in je statistieken ook nog wat aan hebt.

Nog een paar tips:
https://www.onderzoekdoen.nl/enquete-onderzoek/enquete-maken-tips/

Veel succes!

Ter verdediging van de vraagsteller: als consultative seller heb ik de schurft aan dat soort gesloten vragenlijstjes. In proza kun je een veel beter beeld krijgen.

1 like

Doei topic. Vanaf nu gaan we over naar een discussie over verschillende onderzoeksmethodes…

1 like

Helemaal mee eens. Maar er zijn ook heel veel mensen die niet zo prachtig kunnen formuleren en daar dus weer een schurfthekel aan hebben. Je statistieken zijn dan minder betrouwbaar. Je kan er daarom ook voor kiezen om elk antwoord toe te laten lichten. Al is het alleen maar om je statistieken te verduidelijken en de uitkomsten te wegen.

1 like

Haha ja klopt. Zelfs ik maak me er schuldig aan. Maar beter die HBO-er even goed op weg helpen zodat hij en zijn werkgever er ook nog iets aan hebben. :sunglasses:

1 like