De 'Customer Journey' naar een luxe horloge

Mijn naam is Luuk, ik ben een HBO student en ben loop op het moment stage bij een vintage Rolex dealer in Noord Holland. We zijn bezig om de ‘Customer Journey’ oftewel, de “reis” van een klant naar een luxe horloge te onderzoeken. We hebben een paar vragen en willen graag weten hoe jullie weg verliep naar een luxe horloge.

1. Waar komt de passie vandaan om een luxe horloge aan te schaffen?
  1. Waar verwerf je de benodigde horloge kennis?
  1. Welke horloge specificaties waren voor jou van belang? Bv. waardevast, origineel, uitstraling, etc.?
  1. Waar heeft u de horloge aangeschaft en waarom?
  1. Wat vond u belangrijk aan de service van de horloge verkoper?
  1. Wat kon er beter aan dit proces?
  1. Welke overige factoren hadden invloed op uw aankoop?

We willen iedereen die zijn horloge verhaal met ons deelt hartelijke bedanken! Schaad het niet om extra informatie toe te voegen, we horen het graag!

3 likes

Ik heb niet zoveel met vintage en ook niet met Rolex.

Ik heb wel wat op-, en aanmerkingen op de tenenkrommende vraagstelling die je gebruikt, als dat mag.

Passie voor het aanschaffen van iets, of passie voor een horloge?

Hoe vervaardig je kennis? Kennis verwerven ken ik wel.

De” horloge is niet echt hbo-student waardig.

Beetje kromme zin.

Kromme zin, en welk proces?

Extra informatie zal vast niet schaden, nee.

12 likes

Waar komt de passie vandaan om een luxe horloge aan te schaffen?

Lastige vraag. Door toeval kwam ik op HF terecht. Hier iets te lang rondgehangen en sindsdien meer verdiept in horloges.

Waar vervaardigde je de benodigde horloge kennis?

Op HF en andere websites.

Welke horloge specificaties waren voor jou van belang? Bv. waardevast, origineel, uitstraling, etc.?

De specificaties veranderden de eerste jaren. Nu is formaat, uitstraling en uiteraard originaliteit van belang. En prijs.

Waar heeft u de horloge aangeschaft en waarom?