De definitie van: Head Only

Hallo Allemaal,

Ik kreeg de vraag over de term head only.

Als je een horloge koopt wat head only is, horen er dan wel of geen push pins bij?

Push pins horen bij de band. En anders koop je ze voor een paar centen bij de lokale juwelier/horlogeboer.

Kom, we gaan een boom opzetten over wel of geen pushpins.::o::o

Head only is in principe zonder push pins, maar als je dat aan de Bangla Road in Patong vraagt, krijg je denk ik een ander antwoord…

Hahahaha (:smiley:

en dan levert vragen of je er een push pin bij mag, ook een heel andere verrassing op vrees ik…

Ik vind dat je bij head only gewoon de juiste pushpins moet leveren, dan kan de koper er tenminste een nato opzetten,
ook wanneer je een bandje koopt krijg je er standaard vaak geen pushpins bij dus bij de band horen ze kennelijk ook niet.
Ook heb je voor bepaalde kasten unieke pushpins nodig dus best lastig wanneer je een koper opzadelt met een zoektocht naar de juiste pushpins.

Denk niet dat er een eensluidende definitie is. Maar als het om een gebruikt horloge gaat, zou ik de pushpins hoe dan ook vervangen.

en hoe zit het dan bijv. met een militair horloge ? , krijg je die pins er dan ook bij ?

niet zo mijn smaak, maar wel een stukje geschiedenis, en een heel bijzonder horloge!
vraag me af er er meerdere astron’s op het forum zijn…

jonathan Schreef:

niet zo mijn smaak, maar wel een stukje
geschiedenis, en een heel bijzonder horloge!
vraag me af er er meerdere astron’s op het forum
zijn…

Verkeerde topic denk ik.

Passen normale pushpins dan is het niet zo´n probleem als die ontbreken… heb ik zelf genoeg :slight_smile:

Als het bijv. een Panerai is, zou ik toch wel fijn vinden als de schroeven erbij zijn om de band eraan te bevestigen!

Aan de andere kant, originele Omega pushpins kosten 3,- /st… dus niet helemaar “voor een paar centen” :slight_smile:

Bedankt voor de reacties.

Het gaat mij ook niet om het geld, het ging mij om de omschrijving.

Het is natuurlijk vervelend als je een head only binnenkrijgt en je geen push pins voorradig hebt, maar wat ik hieruit begrijp is dat er geen ongeschreven regels voor zijn :slight_smile: Het is gewoon prettig als ze erbij zitten en geen ramp als ze er niet bij zitten.

Vraag anders gewoon of de vorige eigenaar ze kan meeleveren…

EricPP Schreef:

jonathan Schreef:


niet zo mijn smaak, maar wel een stukje
geschiedenis, en een heel bijzonder horloge!
vraag me af er er meerdere astron’s op het
forum
zijn…

Verkeerde topic denk ik.

Inderdaad is een hele aparte opmerking. Houd je wel scherp :wink:

Ik denk dat Head Only perfect omschreven is.

De levering omvat Head only, dus geen pushpins!

Windhund Schreef:

Ik denk dat Head Only perfect omschreven is.

De levering omvat Head only, dus geen pushpins!

Zo zou ik het ook lezen.