De deurbel gaat

Vijftien dagen geleden vulde ik een bestelformuliertje in op internet, en vandaag ging de bel. Een pakketje…

Tussen heel veel inpak materiaal, zat het volgende:

Voor ik verderga een waarschuwing voor mensen die niet van Hommages, Neppers, Immitatie en Alpha’s houden. Lees niet verder :wink:

Al een tijdje voor ik mij ging ophouden op dit forum had ik ooit de Alpha 1993 site gevonden. Er staan daar een aantal klokjes op die mij zeer kunnen bekoren, zeker gezien de prijs. Onder andere deze twee heb ik toen al op de ‘short list’ voor mijzelf gezet. Pas later heb ik, mede dankzij dit forum, gezien wat het prachtige orgineel is. Beide Omega’s, trouwens.

Goed, voor wie toch verder leest, dit zat er in:

Ik was aangenaam verrast door het gewicht en gevoel van deze horloges. Veel solider dan ik gedacht had. Op ‘het andere forum’ klaagde iemand dat de band van mindere kwaliteit was dan die van een Rolex. Dat mag ik toch wel hopen voor Rolex, aangezien de band alleen denkik duurder is dan 10 van deze Alpha’s,
De banden waaren eenvoudig iets kleiner te maken door de pennen los te schroeven en twee schakels (één aan beide zijden van de sluiting) te verwijderen.

Nog een paar plaatjes van dichter bij:

Ik ga ze nu een tijdje dragen, om te kijken hoe deze ‘zware jongens’ bevallen.
En sparen, want ik vrees dat ik straks ook het orgineel wil.

Groeten,

Martin

Hallo Martin,

Beide prachtige horloges ! Goede keuze.
Heb je nog douanekosten gehad of zo ?

Hoi Marc,

Nee, geen kosten. Op het pakketje stond een waardevermelding van $35, (stiekum was het net iets meer dan $100). Blijkbaar is dat niet interessant genoeg voor de douane. Het pakketje is dan ook niet opengemaakt. Doordat het relatief lang duurde had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat het oponthoud aan de grens was ontstaan.

Groeten,

Martin

Het is altijd weer een feest als de postbode is geweest!!X(
twee mooie aanwinsten veel plezier hiermee!!

Gr Dennis:)

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze nieuwe horloges.

Ik ben zelf niet in het bezit van een van deze ‘Alpha’s’. Sterker nog ik bezit helemaal geen ‘Alpha’ horloge.
Doch als ik de vele lofprijzingen over ’Alpha’ horloges hier op het forum lees, dan zou het mij niet verbazen als de ‘Consumentenbond’ deze horloges als ‘Beste Koop’ aanprijst.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze ’Beste Koop’ horloges. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ze kunnen dan wel goed naar het origineel kijken, maar het zijn toch erg mooie horloges voor een zeer vriendelijke prijs!
Bij mij speelt dan toch de gedachte dat de Zwitserse fabrikanten hun prijzen ook wel eens iets naar beneden zouden mogen bijstellen. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het mooi wat ze daar in Zwitserland maken, maar gezien de gebruikte materialen is in mijn ogen de verhouding kostprijs/verkoopprijs toch wel wat doorgeslagen. En laten onze vrienden in het verre oosten daar nou handig gebruik van maken! Trouwens onze russische en turkse vrienden kunnen ook aardige exemplare leveren!

Is het niet net zo als met auto’s? Men kiest toch vaak voor de Audi vanwege de uitstraling, ondanks de hoge prijs? Terwijl al jaren de goedkopere auto’s uit het verre oosten technisch beter zijn en aantrekkelijker geprijst?

Nou genoeg gezever uit Leeuwarden

Veel plezier met de horloges!

Paul
Leeuwarden

Mooie klokjes! 8) Ik zit er ook over te denken om er een te bestellen maar nergens staat iets over verzendkosten op de site van Alpha. Mag ik vragen wat de verzendkosten zijn? Bedankt!

Hoi Diablo,

De verzendkosten staan er niet bij, aangezien de prijs inclusief verzend kosten is! (Tenminste op deze
http://www.alpha-watch.com/index.php
)

Groeten,

Martin

Als de prijs inclusief verzendkosten is dan is het helemaal een goede deal (en dat was het al)!

Hoi Paul,

my thoughts exactly. Je ziet de japanners al bijkomen (Grand Seiko e.d.) en de Chinezen gaan hard. Op het andere forum stond laatst een Chinese Sea-Gull van platina van €10.000+. Best een mooie.

Ik denk dat we niet de arrogantie moeten hebben dat we in Europa dingen beter kunnen dan in het verre oosten. In China hebben ze een kleine 100 jaar geleden wat verkeerde politieke keuzes gemaakt. Nu ze de markt economie ontdekt hebben, zal het mijns inziens hard gaan. Je ziet niet voor niets dat steeds meer hoger niveau banen, zoals in de IT, naar o.a. India en Oost-Europa gaan.
Het enige dat men daar nog moet leren is om mooie eigen modellen te maken. Die orginaliteit misten de japanse auto’s ook (nog steeds wel een beetje…)

En om nog maar even in de analogie van de auto’s te blijven, er zal altijd een markt voor de Rolls Royces en Ferrari’s onder de zwitsers horloges blijven, zeker ook door mensen die ze vanwege de naam kopen. Maar de BMW’s en Audi’s zullen snel ingehaald worden :wink:

Groeten,

Martin

Hallo Martin,

Gefeliciteerd met de aanwinsten. Een kleine tip, bij de Alpha Sub’s van de inkoop aktie zagen we bij meerdere horloge’s dat de schroefjes van de metalen band de neiging hadden los te komen, met het gevolg dat-ie mogelijk zomaar ineens op de grond ligt. Even de schroefjes goed aandraaien!

Groeten, Tom Vreeken.

Leuke horloges die Alphas en voor de prijs hoef je het niet te laten (tu)

Hoi Tom,

Grappig dat je dat zegt, bij het kleiner maken van de band viel me op dat niet alle schroefjes volledig waren aangedraaid. Dit heb ik dus gedaan. Ik zal goed in de gaten houden of ze aangedraaid blijven.

Bedankt voor de tip.

Groeten,

Martin