DE doodzonde : Rolex gesloopt

Hallo Allemaal,

Voor diegene die nog twijfelde mag nu duidelijk worden dat sommige mensen echt zo gek als een deur zijn:

Dit horloge , een Rolex chronometer Oyster Perpetual had nml een wit gouden lunette en men dacht een witgouden kast dus de lunette hebben ze er met een hamer afgeslagen en daarmee kast en wijzerplaat onherstelbaar naar god geholpen.

Ongelofelijk maar waar :

Het uurwerk is nog intact wat al erg knap is ,de rest is scrap , ik kreeg het horloge onder ogen en wilde deze doodzonde toch nog even melden.

Het horloge is al voor een collega die onderdelen zocht gereserveerd.

Weet je wat echt moeizaam is…

Als ze de gouden lunette en kroon er zorgvuldig hadden afgehaald. En er staal voor terug hadden gezet… dan hadden ze naast de goudprijs ook nog 1000,- voor het klokje gekregen…

gr. Roel

Yep €200 goud was het ongeveer…intact denk ik rond de €1500 ?

gekkehuus Schreef:

Yep €200 goud was het ongeveer…intact denk ik
rond de €1500 ?

200,- lijkt me zelfs wat veel. Bezel en kroonis een gram of 4 tot 5…

Gr. Roel

Hoe DOM kan iemand zijn dat ie niet beseft dat een intacte rolex méér waard is dan het goud? :X
Als er één merk is dat in de volksmond bekend staat als “duur” dan is het rolex toch wel?

Schrale troost dat het uurwerk nog bruikbaar is…

JohanT Schreef:

Sommige mensen zien overal geld in, maar kennen
van niets de waarde :frowning:

+1!

Het zou echt verboden moeten worden !!

Wat een ontzettende beunhaas die dit gedaan heeft!
Laat staan dat hij niet inziet dat een Rolex (het merk dat wereldwijd 98% naamsbekendheid heeft geloof ik) wel wat meer waard is dan een paar gram wegende gouden lunette!

Zo iets gebuurt alleen met gestolen spul en of verkregen op een maner die niet veel moeite heeft gekost en anders ben je echt geschift:+.
In de loop de tijden zijn vaker zulke slachtingen geweest, en je hoeft op MP of ebay te kijken, hoeveel uurwerken met wijzerplaten nu aangeboden worden.
Dat is ook resultaat van goud prijs, en op dit moment moet menige vintage horloge aan geloven.
Vroeger werden zelfs zakhorloges zo als, IWC, Patec, Waceron…… gesloopt voor een paar gram goud of zilver.
Dus wat leren we van, goed verzorgen en bewaren wat je heb;)
Groet
Iwan

Dit is een vorm van zinloos geweld…

Dit speelt helaas al een tijdje zie mijn eerdere post op het forum.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,249215,249215#msg-249215

Klopt, je ziet ze met regelmaat op mp staan…Omega’s baume,chrono’s noem het maar op …iemand zo stupid om een vintage rolex tot gort te rammen was nieuw en kreeg hem als bewijs nog even mee ook.

echt DE ezel van 2011 vind ik.

Het is hebzucht die blind maakt B)-, net als met beeld “de Denker” die werd toegetakeld voor een paar centen koperprijs en nu moeten we met ze alle betalen voor de restauratie.
Voor mij zijn mensen die klakkeloos afval dumpen op straat, natuur… net zo erg.
Dus we kunnen een voorbeeld geven.
Groeten
Iwan

ze zijn de wijzers vergeten… maar wel triest zo’n sloopgeval (td)

JohanT Schreef:

gekkehuus Schreef:

Yep €200 goud was het ongeveer…intact denk ik
rond de €1500 ?

Daar gaat het niet eens om; iets wat met liefde en
vakmanschap in elkaar is gezet, sloop je toch niet
voor een paarhonderd euro aan goud??

liefde en vakmanschap…vakmanschap zal misschien nogwel geweest zijn bij Rolex (ooit vroegah ) maar liefde…met de productieaantallen die ze draaien zal dat ver te zoeken zijn :wink:

Master-Fan Schreef:

maar liefde…met de productieaantallen
die ze draaien zal dat ver te zoeken zijn :wink:

In tegendeel, dat is dus heeeeeel veel liefde;)

Hi,

wat een plaatje…verschrikkelijk dus!!!
Wat een gekke lui lopen er rond, dit is echt een schande en die lui die dit gedaan hebben, hebben een enorme plaat (niet van goud) voor hun kop!!!
Wel leuk dat je het met ons wil delen.

Groet,
Martin

wie zijn “ze” eigenlijk? ik hoop dat ik dat type tijdig herken als ze al in mijn kennissen of vriendenkring circuleren.
nou kom je overal vreemde types tegen maar de fotos van dit huzarenstukje spreken boekdelen.
type koperslopers.